Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.10.2014 23:34 - Поредният лунатик хванат натясно
Автор: asthfghl Категория: Технологии   
Прочетен: 1637 Коментари: 5 Гласове:
21

Последна промяна: 20.10.2014 11:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image
Не искам да споменавам имена - те лунатиците сами си се знаят кои са. За разлика от доста хора тук, предпочитам да не излагам някого пряко. Досега не съм си позволявал да обиждам никого поименно, нямам намерение сега да започвам. Който се разпознае в образа на долуописвания събеседник, то си е изцяло негов проблем.
Нека просто го наречем Човечето Х - не на последно място, защото то е нарицателно за цял един (доста значителен) сегмент от редовната онлайн аудитория. Направи впечатление поредното изгряване на поредната лунатична измишльотина на първа страница - от такива изобилства много, било то заради многопрофилното самонацъкване на плюсове от вечно заетите със словоблудстване, масирано копи-пействане и въобще форумно самообслужване на въпросните фотьойлни бойци, или пък заради факта, че скандалното "продава" и се радва на популярност (ако щеш и само заради сеира). Темата беше тривиална: поредната конспиративна теория (нея също няма да конкретизирам, та да не вземе да ми се обиди някой пък сега).
Както можеше да се очаква, проблемът възникна в мига, в който малко по-настоятелно помолих на аудиторията да бъде представено нещо, поне бегло напомнящо на свидетелство в подкрепа на въпросната теория на конспирациите.
Първата реакция на автора (по-скоро - копи-пействащия) бе да подскочи като ощипана мома и да се заеме с особата на питащия, в случая - мен. То не бяха лични нападки, опити за "влизане под кожата" и всякакви други риторични похвати от рода на ad hominem. Стандартен трик за отклоняване на вниманието. За жалост на конспиративния теоретик Х, в този случай никак не му се получи.
След още няколко настоявания от моя страна аджеба да ги видим тези прословути "доказателства" за теорията, за които въпросното Човече Х всъщност не е спряло да мели от няколко постинга насам, се премина към втора фаза: "Отворете си очите за Истината!" Стандартно изтъркано клише, доста разочароващо с почти болезнената си предсказуемост.
Следващата фаза: "Не ме вълнува дали вярваш на теорията ми". Разбира се, тук има и подобаваща реципрочност: мен пък не ме интересува особено много дали Човечето Х се вълнува какво вярвам и какво - не. "Вярването" наистина не изисква доказателства. Аз обаче предпочитам да боравя с факти. Така че въпросът ми бе много простичък и така и си остана без отговор: Разполагаш ли с истински, проверуеми и доказуеми факти или не?
Както можеше да се очаква, фактът е, че досега въпросният конспиративен теоретик не е съумял да представи нито ЕДНО доказателство за налудничавата си теория, иначе толкова щедро разпространявана и раболепно аплодирана из родното блогопространство. И което е още по-лошото: дори не е направило опит да го стори. Вместо това, както всеки може да се досети, на този етап разговорът вече е преминал в едно безкрайно циклично повтаряне като папагал на все едни и същи клишета.
Та такива ми ти работи. Цялото това упражнение на конспиративните теоретици и форумните лунатици, всичките тези шикалкавения, увъртания, щяха да са дори донякъде забавни, ако не бяха толкова жалки в безизходната си безнадеждност и несъстоятелност.
То и друго не можеше да се очаква. Най-големият мор за конспиративните теоретици е да ги притиснеш с конкретика. Веднага почват да се усукват в какви ли не невероятни форми, само и само да не отговорят на иначе толкова простичкия въпрос: А ДОКАЗАТЕЛСТВАТА ВИ КЪДЕ СА?

Някой ще пита: ами тогава защо изобщо си губиш времето с такива екземпляри? Е, все си има полза отвреме-навреме да си сверяваш часовника с последните лунатично-конспиративни тенденции, нали? Винаги съм готов да бъда изненадан, ама не би. Както винаги, прийомите им си остават все същите. Резултатът - и той.


Тагове:   псевдонаука,


Гласувай:
22



Следващ постинг
Предишен постинг

1. getmans1 - Брей, колко потайнственно, ...
19.10.2014 23:51
... гаче не става въпрос за аеропланите / списание „8“ / нали!?
Някои сигурно ще изкукат съвсем пък и що ли трябва да мислят, кукането къде-къде е за предпочитане.
:)))
цитирай
2. asthfghl - 1.
19.10.2014 23:52
Въх! Не беше за аеропланите... Ама сега наистина ми събуди интереса. Дай линк?
цитирай
3. asthfghl - 1.(2)
19.10.2014 23:57
И не е въпросът да е потайнствено, ами поне донякъде да се придържам към някакви мои си етични правила. Не е моя работа да изобличавам поименно тоя или оня, въпреки че мнозина непрестанно го правят. Предполагам никак няма да им е приятно да си видят името изтипосано в нечий чужд блог и по техен адрес да се сипят някакви нелицеприятни неща. До толкова ниско ниво не ми се иска да слизам. Това, че другите го правят, само по себе си говори те самите колко струват.

Иначе нещата се променят, когато някой дойде да излива помията си ТУК. Тогава вече името му ще бъде надлежно пльоснато на всеослушание, да се знае кой именно е тролът.
цитирай
4. getmans1 - Е-еи и, аз пък го правя и ...
20.10.2014 02:00
„Това, че другите го правят, само по себе си говори те самите колко струват.“

... и нема ти дам линк, 5лв.и си купуваш списанието, аз така те разбрах и сигур що съм прозд :))) И като такъв ми е убаво да ми виси табелката по блоговете, ако това казваш :)))))
цитирай
5. asthfghl - 4.
20.10.2014 09:43
Честно казано, теб нямам спомен да съм те срещал досега, така че можеш да си спокоен за табелките. Засега, де :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: asthfghl
Категория: Технологии
Прочетен: 4301700
Постинги: 1683
Коментари: 3144
Гласове: 11390
Архив