Постинг
24.02.2015 09:20 -
За камбаните и имамите
Автор: asthfghl
Категория: Политика
Прочетен: 3286 Коментари: 6 Гласове:
Последна промяна: 24.02.2015 09:27
Прочетен: 3286 Коментари: 6 Гласове:
16
Последна промяна: 24.02.2015 09:27
Първо ще подхвърля това тук:
Съдят църква в Първомай за шум от камбаната
И да напомня за един подобен случай:
"Атака" пак протестира срещу шума от софийската джамия
Интересен спор се заформи по въпроса. Така и не успяхме да напипаме къде всъщност е проблемът. Или по-скоро някои се опитват всячески да направят всякакви изчанчени пируети около същинския проблем, без да смеят да го назоват с истинското му име.
Първи псевдо-довод, който получих:
"Камбаните не вдигат такъв шум като виенето на имама".
Изключително НЕвярно. Всъщност гласът на имама, дори усилен през тонколони, не се чува през 4-5 квартала, както биенето на едни месингови камбани. Факт, в който се убеждаваме на всеки по-значим християнски празник. Попитах тогава въпросът наистина ли е в шума, защото определено тук аргументът не е на страната на камбаните. Тогава нещата се изметнаха в друга посока...
Втори псевдо-довод:
"Да, ама имамът като почне да вие няма спиране. Нищичко не можеш да чуеш на улицата". А също "И той вие през няколко часа!"
Добре тогава, значи всъщност излиза, че проблемът не е със самия шум, а с неговата продължителност и/или честота, питам аз? Тогава до колко минути продължителност виене би била допустима за избирателно чувствителните ни уши? И до колко пъти на ден/седмица/месец следва да позволим на виенето да се чува отвън? Дали не на всеки час, както правят някои църкви? Вместо отговор получих единствено цъкане с език. Тук разбира се е мястото и за дежурните персонални атаки по мой адрес от сорта на "еничар", "толераст" и т.н. А същевременно единственото, което се опитвам през цялото време, е да приложа някакъв що-годе универсален аршин за всяка ситуация.
Всъщност проблемът поначало изобщо не е в шума. И това се потвърди от третия аргумент, който най-сетне дочаках:
"Това е християнска държава и затова камбаните ще си бият, а имамът ще си пее вътре в джамията".
Аха! Ето къде бил ключът към бараката! Много се радвам, че все пак постигнахме някаква искреност по въпроса, въпреки първоначалните увъртания и опити за вадене на вода от 2-3 кладенеца. Ами кажете си го направо бе, хора! Повтаряйте след мен: "Ние сме мнозинство тук и каквото каже мнозинството, другите ще се съобразяват!" И точка.
Което, разбира се, отваря още куп врати към други правила, които едно мнозинство би могло да наложи на всички останали - някои от които недотам полезни както за въпросните останали, така и за обществото като цяло. А и създава извинение за възможно отношение към представителите на българската диаспора в чужбина като към втора ръка хора. Защото, видите ли, те пък са малцинство там.
Да не говорим, че тези сред нас, които не е задължително да се кланят на който и да било измислен небесен шеф, не държат особено да чуват каквито и да било шумове - били те виене на имам или дрънчене на метални камбани. Но нас кой ни пита? Нали не сме от мнозинството. А дали не сме?
Всъщност това е поредният белег за криворазбраната демокрация. Явно у нас демокрацията се разбира като безогледен диктат на мнозинството, независимо от това дали въпросното мнозинство си е заслужило подобен авторитет. Което пък на свой ред още веднъж показва колко сме недорасли като общество.
- - - - - ЗАБЕЛЕЖКА - - - - -
И накрая един полезен съвет за всевъзможните тролове, хейтъри, фотьойлни бойци или просто обичайни простаци: изобщо не се напъвайте! Всякакви коментари, съдържащи нецензурен език, псувни, лични нападки, обидни квалификации и умишлени опити за отклоняване на темата, ще бъдат моментално трити без предупреждение, а имената на съответните простаци и тролове ще бъдат изваждани на показ в секцията с коментарите.
Можете да се чувствате предупредени! На който това не му отърва е свободен да бяга да реве в собствения си блог, където да получи дружеска утеха и потупване по рамото от обичайните си клакьори, почесване по егото или каквато друга форма на душевна мастурбация го устройва.
В крайна сметка, чистотата е здраве.
Съдят църква в Първомай за шум от камбаната
И да напомня за един подобен случай:
"Атака" пак протестира срещу шума от софийската джамия
Интересен спор се заформи по въпроса. Така и не успяхме да напипаме къде всъщност е проблемът. Или по-скоро някои се опитват всячески да направят всякакви изчанчени пируети около същинския проблем, без да смеят да го назоват с истинското му име.
Първи псевдо-довод, който получих:
"Камбаните не вдигат такъв шум като виенето на имама".
Изключително НЕвярно. Всъщност гласът на имама, дори усилен през тонколони, не се чува през 4-5 квартала, както биенето на едни месингови камбани. Факт, в който се убеждаваме на всеки по-значим християнски празник. Попитах тогава въпросът наистина ли е в шума, защото определено тук аргументът не е на страната на камбаните. Тогава нещата се изметнаха в друга посока...
Втори псевдо-довод:
"Да, ама имамът като почне да вие няма спиране. Нищичко не можеш да чуеш на улицата". А също "И той вие през няколко часа!"
Добре тогава, значи всъщност излиза, че проблемът не е със самия шум, а с неговата продължителност и/или честота, питам аз? Тогава до колко минути продължителност виене би била допустима за избирателно чувствителните ни уши? И до колко пъти на ден/седмица/месец следва да позволим на виенето да се чува отвън? Дали не на всеки час, както правят някои църкви? Вместо отговор получих единствено цъкане с език. Тук разбира се е мястото и за дежурните персонални атаки по мой адрес от сорта на "еничар", "толераст" и т.н. А същевременно единственото, което се опитвам през цялото време, е да приложа някакъв що-годе универсален аршин за всяка ситуация.
Всъщност проблемът поначало изобщо не е в шума. И това се потвърди от третия аргумент, който най-сетне дочаках:
"Това е християнска държава и затова камбаните ще си бият, а имамът ще си пее вътре в джамията".
Аха! Ето къде бил ключът към бараката! Много се радвам, че все пак постигнахме някаква искреност по въпроса, въпреки първоначалните увъртания и опити за вадене на вода от 2-3 кладенеца. Ами кажете си го направо бе, хора! Повтаряйте след мен: "Ние сме мнозинство тук и каквото каже мнозинството, другите ще се съобразяват!" И точка.
Което, разбира се, отваря още куп врати към други правила, които едно мнозинство би могло да наложи на всички останали - някои от които недотам полезни както за въпросните останали, така и за обществото като цяло. А и създава извинение за възможно отношение към представителите на българската диаспора в чужбина като към втора ръка хора. Защото, видите ли, те пък са малцинство там.
Да не говорим, че тези сред нас, които не е задължително да се кланят на който и да било измислен небесен шеф, не държат особено да чуват каквито и да било шумове - били те виене на имам или дрънчене на метални камбани. Но нас кой ни пита? Нали не сме от мнозинството. А дали не сме?
Всъщност това е поредният белег за криворазбраната демокрация. Явно у нас демокрацията се разбира като безогледен диктат на мнозинството, независимо от това дали въпросното мнозинство си е заслужило подобен авторитет. Което пък на свой ред още веднъж показва колко сме недорасли като общество.
- - - - - ЗАБЕЛЕЖКА - - - - -
И накрая един полезен съвет за всевъзможните тролове, хейтъри, фотьойлни бойци или просто обичайни простаци: изобщо не се напъвайте! Всякакви коментари, съдържащи нецензурен език, псувни, лични нападки, обидни квалификации и умишлени опити за отклоняване на темата, ще бъдат моментално трити без предупреждение, а имената на съответните простаци и тролове ще бъдат изваждани на показ в секцията с коментарите.
Можете да се чувствате предупредени! На който това не му отърва е свободен да бяга да реве в собствения си блог, където да получи дружеска утеха и потупване по рамото от обичайните си клакьори, почесване по егото или каквато друга форма на душевна мастурбация го устройва.
В крайна сметка, чистотата е здраве.
Впоследствие получих и още няколко любопитни псевдо-довода:
"Камбаната не бие в 4-5 сутринта! (Освен ако няма извънредно положение)"
Т.е. проблемът пак не е в шума? А в колко часа почва или колко начесто се случва? Изобщо, всичко друго, но не и в самия шум. Защото ако е шумът, тогава църквата определено губи спора.
И също:
"Ако имамът пееше на български нямаше да е такъв проблем".
Значи сега пък езикът се използва като довод. Това е вадене на вода от 10 кладенеца, само за да се избегне назоваването на същинското възражение. А именно: "тези не са наши, нямат нясто тук". Аз пък не разбирам старобългарското мрънкане на попа - и се съмнявам, че някой разбира повече от няколко откъслечни думи. Проблемът не е в колко часа вие, нито колко често, или колко силно, или на какъв език. Проблемът е, че не е от "нашите". А понеже нашите са повече, те казват да спре да вие.
Нов довод:
"Дали в Турция, Саудитска Арабия или Иран ако забие камбана. някой ще я остави?"
Тук става интересно. Ако искаме България да се сравнява със Саудитска Арабия - давайте! Може пък и с Афганистан да се сравним, а? Ние или сме нормална държава, или сме средновековна теокрация - избирайте. Не може и двете.
В крайна сметка изводът е, че има твърде много хора, които всячески се опитват да заобиколят факта, че не търпят някой да е различен от тях и държат той да бъде отстранен по един или друг начин - а доводи като шум, неразбираем език, ранен час и "мелодичност" са партенки.
цитирай"Камбаната не бие в 4-5 сутринта! (Освен ако няма извънредно положение)"
Т.е. проблемът пак не е в шума? А в колко часа почва или колко начесто се случва? Изобщо, всичко друго, но не и в самия шум. Защото ако е шумът, тогава църквата определено губи спора.
И също:
"Ако имамът пееше на български нямаше да е такъв проблем".
Значи сега пък езикът се използва като довод. Това е вадене на вода от 10 кладенеца, само за да се избегне назоваването на същинското възражение. А именно: "тези не са наши, нямат нясто тук". Аз пък не разбирам старобългарското мрънкане на попа - и се съмнявам, че някой разбира повече от няколко откъслечни думи. Проблемът не е в колко часа вие, нито колко често, или колко силно, или на какъв език. Проблемът е, че не е от "нашите". А понеже нашите са повече, те казват да спре да вие.
Нов довод:
"Дали в Турция, Саудитска Арабия или Иран ако забие камбана. някой ще я остави?"
Тук става интересно. Ако искаме България да се сравнява със Саудитска Арабия - давайте! Може пък и с Афганистан да се сравним, а? Ние или сме нормална държава, или сме средновековна теокрация - избирайте. Не може и двете.
В крайна сметка изводът е, че има твърде много хора, които всячески се опитват да заобиколят факта, че не търпят някой да е различен от тях и държат той да бъде отстранен по един или друг начин - а доводи като шум, неразбираем език, ранен час и "мелодичност" са партенки.
1. a440
2. minevv
3. shveik5
цитирай2. minevv
3. shveik5
Та така, значи проблемът се оформя съвсем ясно: имамът "надвиква" камбаната. Това явно е раздорният момент. И аз се сещам защо е възникнал- сегашните камбани не се чуват и не могат да надвикат и съседските кокошки даже. А не могат, защото вече не са онези излети от бронз камбани. В повечето градове и селца камбаните са подменени ( по някакъв почин на църковните настоятелства, който им е продиктуван " отгоре") с уж нови, но некачествени. Никой не може да каже къде са старите камбани. Говори се , че се изнасят или че се претопяват. Не е сигурно. Сигурно е само , че са сменени на повечето места. Обаче църковната камбана, освен цена като метал, има и художествена и историческа цена. Та това беше от мен. Оказва се , че българинът чува имама , но не чува себе си.
цитирай> имамът "надвиква" камбаната
Доказателства имаш ли? Измервания правила ли си? С някакви данни разполагаш ли в подкрепа на това свое твърдение? Аз пък твърдя, че камбаните ги чувам през половин град, а имама - до няколко пресечки. Опровергай ме.
Не знам в кое населено място живееш, но в моя град камбаните на църквите са много по-силни от който и да е високоговорител (ако изключим онези на Гражданска защита).
цитирайДоказателства имаш ли? Измервания правила ли си? С някакви данни разполагаш ли в подкрепа на това свое твърдение? Аз пък твърдя, че камбаните ги чувам през половин град, а имама - до няколко пресечки. Опровергай ме.
Не знам в кое населено място живееш, но в моя град камбаните на църквите са много по-силни от който и да е високоговорител (ако изключим онези на Гражданска защита).
нямам намерение да влизам в пререкания, нито пък съм някакъв защитник на религиите. Употребих израза " имамът надвиква камбаната" , за да подчертая следващото ,което твърдя , че в много населени места старите ,автентични църковни камбани са сменени с нови, които нито са качествени, нито са гласовити и за това се мълчи. Тази подмяна за мен е престъпление. Изказвам мнение основано на собствени наблюдения и потвърдено от следовател.
цитирайХаха, окей. Както кажеш ;)
цитирайВашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 11390
Блогрол
1. Asthfghl @ DreamWidth
2. Моите пътешествия
3. Псевдонауките
4. [Театър на Мечтите]
5. Научният метод
6. Блоголунатизъм
7. Логически грешки
8. Формуляр за рИване
9. [Дриймвил в LJ]
10. Постинги в TP
11. Нашата дискусия
12. Истинският дебат
13. Нормалният дебат
14. История без край IV
15. Струнната теория
16. Някои цитати
17. Лаб. Сънна Апнея
18. Готвенето = страст
19. Политика на модерация
2. Моите пътешествия
3. Псевдонауките
4. [Театър на Мечтите]
5. Научният метод
6. Блоголунатизъм
7. Логически грешки
8. Формуляр за рИване
9. [Дриймвил в LJ]
10. Постинги в TP
11. Нашата дискусия
12. Истинският дебат
13. Нормалният дебат
14. История без край IV
15. Струнната теория
16. Някои цитати
17. Лаб. Сънна Апнея
18. Готвенето = страст
19. Политика на модерация