Постинг
24.09.2010 16:19 -
Вероучение!?
Автор: asthfghl
Категория: Политика
Прочетен: 23513 Коментари: 46 Гласове:
Последна промяна: 24.09.2010 22:36
Прочетен: 23513 Коментари: 46 Гласове:
3
Последна промяна: 24.09.2010 22:36
С богословски песни и хоругви - за религия в училищата
"Около 10 000 са участниците в Националното литийно шествие за въвеждането на задължителното религиозно обучение в училище, според Знеполския епископ Йоан"
Чудесно, а останaлите 7 милиона люде - те компири ли да ядат? Ами ако и те излязат на шествие ПРОТИВ принудителното индоктриниране на децата им с религиозни догми от най-ранна възраст? Но чакайте да позная - те няма да излязат. Защото обикновено на протест излизат само най-екстремните и върли, най-гръмогласни и въобще крайни хора. Онова, мнозинството, което "по принцип" не е съгласно с тях, обикновено си мълчи. Къде защото е твърде заето да решава ежедневните си проблеми и не му се "занимава с глупости", къде не им идва отвътре да се правят на клоуни. Къде не припознават свой интерес от това да следват нечий чужд дневен ред.
"Светият синод иска православието, което е доминиращата религия в страната, да получи своето заслужено място"
Логиката ми се губи тука. Значи щом православието е доминиращата религия и трябва задължително да се налага на хората, то ислямът, който пък от своя страна е доминиращ в редица наши общини, също трябва задължително да се изучава там? Задайте си хипотетичния въпрос: да кажем, живея в Търговище. Или Кърджали. Българин, поне номинално православен. В общината ми има 60%+ мюсюлмани. Искам ли детето ми да учи задължително ислям в трети клас или не искам? А сега да го погледнем и от другата страна: един нормален мюсюлманин ще иска ли детето му да учи православие? Ами един нормален атеист? Или агностик - не, че сме малко. Той ще иска ли? А? Не, нали? И аз така си помислих.
И без такива "ами да попитаме децата, да чуем те какво искат". Иванчо ще каже точно каквото го е подучила майка му вкъщи. Не разчитайте на това.
Съгласен съм, че религията би трябвало да се изучава. Всеки елемент на обществото трябва да е заложен в обучението - защото колкото по-информирани сме, толкова е по-голяма вероятността да правим мъдри избори и решения във важни моменти. Не е ли това, което се очаква от нас? А може би това би било проклятие за закостенелите религиозни лидери, които са свикнали да бъдат слушани, вместо да слушат?
Да, няма лошо религията да се изучава. Даже е полезно. Но не и като задължителен предмет. Може да се изучава като част от обучението по етика, философия и история. И забележете - не под формата на вероучение, наливане в главите на децата на нравствено-религиозни догми, които може да са, но може и да не са им полезни. А единствено като информация за това какво представляват световните религии, каква история имат и какви са основните им учения. Нищо повече. И забележете - не става въпрос за ЕДНА доминираща религия. Щом като ще се изучава религия, да запознаем децата с ВСИЧКИ основни религии. Да им представим въпроса от всички възможни страни и да ги оставим сами да си правят изводи. Защото изграждането на независим човек със собствено мислене започва отрано - както и впрочем унищожаването му.
А тези, които искат да задълбаят повече в нещата - да заповядат в богословските училища. Не че някой е тръгнал да ги закрива, нали?
Иначе рискуваме да се превърнем в това, което дълги години бяхме, и от една крайност да се хвърлим към друга. И така да се върнем към друга форма на същите онези 66 години войнствен и насила налаган атеизъм, срещу които сега скачат тези благовидни попове - небесни наместници и всеотдайни пастири и техните верни и благоговейни 10 000 овчици.
"Около 10 000 са участниците в Националното литийно шествие за въвеждането на задължителното религиозно обучение в училище, според Знеполския епископ Йоан"
Чудесно, а останaлите 7 милиона люде - те компири ли да ядат? Ами ако и те излязат на шествие ПРОТИВ принудителното индоктриниране на децата им с религиозни догми от най-ранна възраст? Но чакайте да позная - те няма да излязат. Защото обикновено на протест излизат само най-екстремните и върли, най-гръмогласни и въобще крайни хора. Онова, мнозинството, което "по принцип" не е съгласно с тях, обикновено си мълчи. Къде защото е твърде заето да решава ежедневните си проблеми и не му се "занимава с глупости", къде не им идва отвътре да се правят на клоуни. Къде не припознават свой интерес от това да следват нечий чужд дневен ред.
"Светият синод иска православието, което е доминиращата религия в страната, да получи своето заслужено място"
Логиката ми се губи тука. Значи щом православието е доминиращата религия и трябва задължително да се налага на хората, то ислямът, който пък от своя страна е доминиращ в редица наши общини, също трябва задължително да се изучава там? Задайте си хипотетичния въпрос: да кажем, живея в Търговище. Или Кърджали. Българин, поне номинално православен. В общината ми има 60%+ мюсюлмани. Искам ли детето ми да учи задължително ислям в трети клас или не искам? А сега да го погледнем и от другата страна: един нормален мюсюлманин ще иска ли детето му да учи православие? Ами един нормален атеист? Или агностик - не, че сме малко. Той ще иска ли? А? Не, нали? И аз така си помислих.
И без такива "ами да попитаме децата, да чуем те какво искат". Иванчо ще каже точно каквото го е подучила майка му вкъщи. Не разчитайте на това.
Съгласен съм, че религията би трябвало да се изучава. Всеки елемент на обществото трябва да е заложен в обучението - защото колкото по-информирани сме, толкова е по-голяма вероятността да правим мъдри избори и решения във важни моменти. Не е ли това, което се очаква от нас? А може би това би било проклятие за закостенелите религиозни лидери, които са свикнали да бъдат слушани, вместо да слушат?
Да, няма лошо религията да се изучава. Даже е полезно. Но не и като задължителен предмет. Може да се изучава като част от обучението по етика, философия и история. И забележете - не под формата на вероучение, наливане в главите на децата на нравствено-религиозни догми, които може да са, но може и да не са им полезни. А единствено като информация за това какво представляват световните религии, каква история имат и какви са основните им учения. Нищо повече. И забележете - не става въпрос за ЕДНА доминираща религия. Щом като ще се изучава религия, да запознаем децата с ВСИЧКИ основни религии. Да им представим въпроса от всички възможни страни и да ги оставим сами да си правят изводи. Защото изграждането на независим човек със собствено мислене започва отрано - както и впрочем унищожаването му.
А тези, които искат да задълбаят повече в нещата - да заповядат в богословските училища. Не че някой е тръгнал да ги закрива, нали?
Иначе рискуваме да се превърнем в това, което дълги години бяхме, и от една крайност да се хвърлим към друга. И така да се върнем към друга форма на същите онези 66 години войнствен и насила налаган атеизъм, срещу които сега скачат тези благовидни попове - небесни наместници и всеотдайни пастири и техните верни и благоговейни 10 000 овчици.
Британските служби в интернет/ Big Jew i...
Криминале: Нашествието на платените съве...
Айде ся, хващайте се за палците на крака...
Криминале: Нашествието на платените съве...
Айде ся, хващайте се за палците на крака...
1.
анонимен -
"само 1% от родителите искат ...
24.09.2010 16:39
24.09.2010 16:39
"само 1% от родителите искат децата им да учат религия"
Tova mai kazva vsi4ko koeto trqva da se kaje po vaprosa.
цитирайTova mai kazva vsi4ko koeto trqva da se kaje po vaprosa.
Предстои дълъг път на възвръщане на ценностите в нашето общество и мисля, че обществото трябва да помогне на църквата
Църквата ли е отговорът на въпроса как да възвърнем ценностите в нашето общество, и ако да - по кой точно начин?
Още един въпрос. Ако религията е единственият начин за изграждане и поддържане на морал, тогава:
- излиза, че е невъзможно да си морален, без да си религиозен -> в такъв случай автоматично съм неморален, даже и ако не съм извършил и не мисля нищо лошо на никого, даже без така да ме е научил някой поп или духовническо писание
- коя точно религия е верният път към морала? Защото доста се различават.
3.
анонимен -
Всъщност...
24.09.2010 16:43
24.09.2010 16:43
Всъщност, никой не се опитва да налага на мюсюлманите да учат Правлославие...става дума за вероучение, т.е.всеки да изучава собствената си вяра. В момента немалко мюсюлмани изучават Ислям свободноизбираемо, докато ние, православните, възпитаваме децата си в атеизъм...Никой не се опитва да наложи нищо на никого, но все пак не е никак лошо да познаваме религията си поне теоретично, пък дай Боже и да попием нещо от съветите на Библията...
Мисля си, че може би няма да е лошо и всички да знаят по нещо за повечето религии в страната - така може би ще се разбираме малко по-добре.
цитирайМисля си, че може би няма да е лошо и всички да знаят по нещо за повечето религии в страната - така може би ще се разбираме малко по-добре.
става дума за вероучение, т.е.всеки да изучава собствената си вяра
А ако няма такава?
не е никак лошо да познаваме религията си поне теоретично
Т.е. да загърбим останалите религии? Именно това прави всяка религия - учи, че само тя е правата вяра, а останалите не са. Така се получават едни коне с капаци, които не виждат по-далече от носа си. Или собствения си двор. Което пък е причина за безброй недоразумения, културни сблъсъци, открита неприязън към "другите" и днес виждаме неща като екстремния ислямизъм, християнския фундаментализъм и куп други не съвсем незначителни проблеми.
Мисля си, че може би няма да е лошо и всички да знаят по нещо за повечето религии в страната - така може би ще се разбираме малко по-добре.
Именно за това говоря.
И все пак остава въпроса: ами ако не желаем да научим? Религията основен елемент ли е в човешкото познание, както природознанието, математиката и историята, или е нещо друго?
5.
анонимен -
до 3
24.09.2010 17:04
24.09.2010 17:04
Razbiram. zna4i dovodite za tova predlojenie sa 6tom musulmanite ve4e u4at islam izbiratelno tova e kofti i zastra6ava ... poznai koe... ne moralnite ustoi, ami dominira6tata rolq na hristianstvoto. i trqbva da se protivodeistva sas saotvetni merki...a imenno saotvetno vavejdane i na hristianstvo v u4ili6te. 6toto islqma napredva i stava stra6no. nali? tova nqma ni6to ob6to s "igubenite moralni cennosti". use6ta6 li nakade bia?
цитирайКонспирацийка ли надушвам? Момент да си сложа станиоловата шапка. Къде беше... а, ето я.
http://i598.photobucket.com/albums/tt65/theGinsue/tin-foil-hat.jpg
цитирайhttp://i598.photobucket.com/albums/tt65/theGinsue/tin-foil-hat.jpg
7.
анонимен -
do 5
24.09.2010 17:08
24.09.2010 17:08
Усещам накъде биеш и мове би не ти е съвсем грешна посоката...Само си помисли колко пъти религията ни е помагала да се измъкнем от "исторически каши"...
и да- познаването на религиИте е важно...
цитирайи да- познаването на религиИте е важно...
8.
анонимен -
Za da ima konspiraciika trqbva da ...
24.09.2010 17:11
24.09.2010 17:11
Za da ima konspiraciika trqbva da ima akal. a to nqma. ima samo edni zabludeni starci deto iskat da izkarat o6ta malko pari 4e tezi deto gi izhar4iha ot sve6to livnicite po Jipove i BMV-ta vzeha da privar6vat. nali se se6ta6 kolkoto pove4e mirqni tolkova pove4e postaplenia. da otbelejim i 4e carkvata ne pla6ta danaci.
цитирайИзмъквала ни е, да. И е забърквала 10х по толкова.
Плюс:
- запазила ни е като народ в тежки времена, значи е изпълнила важно предназначение
Минус:
- отказва да се адаптира към променящия се свят, с което ни тегли назад и надолу
Говоря по-общо, не само за България.
цитирайПлюс:
- запазила ни е като народ в тежки времена, значи е изпълнила важно предназначение
Минус:
- отказва да се адаптира към променящия се свят, с което ни тегли назад и надолу
Говоря по-общо, не само за България.
10.
анонимен -
доста грубичко- да не си счетово...
24.09.2010 17:15
24.09.2010 17:15
доста грубичко- да не си счетоводител в църквата?
цитирайhttp://media.ebaumsworld.com/picture/star4ucker/conspiracy.jpg
цитирай
12.
анонимен -
do 10
24.09.2010 17:19
24.09.2010 17:19
Ne. samo normaln 4ovek koito se oglejda naokolo kato varvi.
цитирай
13.
анонимен -
do 11
24.09.2010 17:20
24.09.2010 17:20
Da kotkite sa zabavni no tova ne pravi ne6tata po razli4ni.
цитирайАнонимний, интересни неща казваш, но няма как да не забележа известно количество пяна по клавиатурата - някой поп да не ти е откраднал гаджето? ;-)
цитирай
15.
анонимен -
Жалко
24.09.2010 17:24
24.09.2010 17:24
дори страшно е ако разчитаме на религията да изгради ценностната система на формиращ се характер. Нека бъде включена в учебния процес, но като информация.Вярата е нещо, което е различно от знание -тя не се "зазубря", а се възпитава и моделира цял живот.И ще повторя -вярвам всички правите разлика между вяра и религия. Не е толкова важно да има информация за религията /все ще я прочете някога отнякъде детето/, по важно е да умее да вярва в .... /думите могат да са много и то разнородни/, важното е да бъде разширен кръгозора и да се отвори път на търсенето на истините - въпрос без отговор.
цитирай
16.
анонимен -
do 14
24.09.2010 17:25
24.09.2010 17:25
Te s takiva ne6ta ne se zanimavat. stoqt si v manastira mirni kato ov4ici i na nikoi zlo ne pravqt.
nali taka?
I edno vreme taka sa bili. kakto si stoqli mirno i tiho i re6ili 4e nqkvi hora v palestina im pre4at na jivota i pratili malko armii da im napravqt tehniq jivot po interesen.
a mejduvremenno sami si pravili intereno kato 4at pat goreli po nqkoq mlada dama ei taka za raznoobrazie kolkoto da ne e bez hi4 i da se proi4istqt ot pokvarata mejdu drugoto.
цитирайnali taka?
I edno vreme taka sa bili. kakto si stoqli mirno i tiho i re6ili 4e nqkvi hora v palestina im pre4at na jivota i pratili malko armii da im napravqt tehniq jivot po interesen.
a mejduvremenno sami si pravili intereno kato 4at pat goreli po nqkoq mlada dama ei taka za raznoobrazie kolkoto da ne e bez hi4 i da se proi4istqt ot pokvarata mejdu drugoto.
Доста дипломатично - т.е. казано по начин, по който няма как някой да не се съгласи. И все пак какво се има предвид под "възпитаване и моделиране на вяра"?
цитирай
18.
анонимен -
do 15
24.09.2010 17:33
24.09.2010 17:33
Krasivo i prazno ot smisal. tarseneto na istinite vapros bez otgovor. moga da ti kaja edni hora koito pretendirat da imat otgovori na vsi4ki vaprosi i da znaqt vsi4kata istina ama ako obi4ate ne gi pitaite kak sa q razbrali. setihte li koi sa?
цитирайДа, много изстъпления са били извършени в името на религията. Забележи: "в името на". Но това, че се използва една доктрина за извинение и параван не я прави по същество "зла". Просто всяка добра идея (включително социализъм, капитализъм, всякакъв друг ~изъм), щом попадне в ръцете на хората (а тя винаги попада), се извращава. Защото сме такива.
цитирай
20.
анонимен -
Пропуснах
24.09.2010 17:36
24.09.2010 17:36
да отбележа,че за неготивното отношение към вярата от хората на науката например /и не само/ е виновна точно религията.Предполага се, че тя е външната облицовка на дълбоката вяра в доброто и чудото в най-широк смисъл. Но на практика с години и дори векове се оказа, че не е нещо повече от напудрена червива ябълка. Това отблъсна хората от същността й. И сега едните казват -вярващ, значи си ограничен и безволев, а другите - ти ли си най-велик, че нищо да не е повече от теб и да не признаваш тоталната му власт. И двете страни бъркат, защото са крайни, а истината винаги е по средата. Сила или слабост е да вярваш?
цитирайВ думата "вяра" влагам малко по-особен смисъл: приемане за истина на нещо, което си чул, научил, възприел от другиго, без сам да си го проверил.
Противоположното е "знание".
Но разбира се няма как да знаем всичко, а още по-малко пък метафизичните твърдения на повечето религии, защото няма как да се проверят. Съответно решаваш - или вярвам (приемам за истина), или не. Но това няма нищо общо с (по)знанието, а е изцяло ирационален мисловен процес.
И, да, често и науката може да страда от догматизъм, с което тя не е по-добра от религията.
цитирайПротивоположното е "знание".
Но разбира се няма как да знаем всичко, а още по-малко пък метафизичните твърдения на повечето религии, защото няма как да се проверят. Съответно решаваш - или вярвам (приемам за истина), или не. Но това няма нищо общо с (по)знанието, а е изцяло ирационален мисловен процес.
И, да, често и науката може да страда от догматизъм, с което тя не е по-добра от религията.
22.
анонимен -
Възпитаване и моделиране на вяра
24.09.2010 17:44
24.09.2010 17:44
мое мнение - да си отвориш очите за всичко, и не еднократно , а всеки ден.
Да търпиш развитие. Да надграждаш своите знания, но и ценности, да намериш себе си.
цитирайДа търпиш развитие. Да надграждаш своите знания, но и ценности, да намериш себе си.
23.
анонимен -
Именно
24.09.2010 17:47
24.09.2010 17:47
днес вярваш в паралелни вселени /не са доказани още -нали/, но когато утре науката ги потвърди?
цитирай
24.
анонимен -
"Или агностик? Не, че сме малко. "
24.09.2010 17:48
24.09.2010 17:48
Лесно ви е на вас...хем така...хем онака.:)
цитирай
25.
анонимен -
Вяра
24.09.2010 17:49
24.09.2010 17:49
Да допускаш, че е възможно да съществува, без доказателства.Човек би повярвал и в невъзможното, но не й в неправдоподобното.
цитирайТова пък какво общо има с вярата? Да не би да имаш предвид самоусъвършенстване? Вяра в себе си? Ако е така, тук се съгласявам. Но вяра в някакъв върховен шеф на вселената, за когото няма как да знаем там ли е или не, и който те следи случайно да не сгазиш лука и те наказва, но пък от друга страна не си мърда пръста, ако си в беда "защото неведоми са пътищата му"? Хаха, мерси.
цитирайТова е хипотеза, не вяра. Бъркаш понятията, а те са важни. Много важни. Нали в началото бе Словото? :)
цитирай
28.
анонимен -
do 22.
24.09.2010 17:52
24.09.2010 17:52
Mnogo ob6ti prikazki vse edno vzeti ot u4ebnik po filosofia. daskal li si?
цитирайНе вярвам в паралелни вселени. Допускам ги. Това не е вяра.
цитирайИ това ако не е тотално убъркване?
А следните разсъждения са от един редови православен християнин:
"Повдигне ли се въпрос за вероучение в училищата, лицемерно ни залъгват, че вероучение можело да се изучава, само като "свободно избираем предмет"!? А защо тогава не са свободно избираеми атеистичните предмети, а са задължителни?! И каква е тази “свободна избираемост”, когато е ясно, че за да избираш, трябва да знаеш какво и защо избираш! А за да знаеш, трябва да учиш! Ето затова вероучението следва да се изучава, наравно с останалите общообразователни предмети, и не за да се вярва задължително, а за да се познават основите на вярата. И едва тогава, всеки ще може да избира!
А не е ли логично, всеки който живее в християнска страна, в християнска Европа, и в уж християнска Америка, да опознае, поне елементарно християнската вяра, а християните, съжителстващи с мюсулмани, да познават поне малко и исляма, за да могат да се разбират, а не, както е сега, и християни, и мюсулмани да стават лесна жертва на манипулатори, насаждащи омраза)? – Да, логично, нормално и естествено е, но не е в интерес на нечестивите сили!
цитирайА следните разсъждения са от един редови православен християнин:
"Повдигне ли се въпрос за вероучение в училищата, лицемерно ни залъгват, че вероучение можело да се изучава, само като "свободно избираем предмет"!? А защо тогава не са свободно избираеми атеистичните предмети, а са задължителни?! И каква е тази “свободна избираемост”, когато е ясно, че за да избираш, трябва да знаеш какво и защо избираш! А за да знаеш, трябва да учиш! Ето затова вероучението следва да се изучава, наравно с останалите общообразователни предмети, и не за да се вярва задължително, а за да се познават основите на вярата. И едва тогава, всеки ще може да избира!
А не е ли логично, всеки който живее в християнска страна, в християнска Европа, и в уж християнска Америка, да опознае, поне елементарно християнската вяра, а християните, съжителстващи с мюсулмани, да познават поне малко и исляма, за да могат да се разбират, а не, както е сега, и християни, и мюсулмани да стават лесна жертва на манипулатори, насаждащи омраза)? – Да, логично, нормално и естествено е, но не е в интерес на нечестивите сили!
Вероучението ще ни даде ли истината за нещата? Ако ортодоксалната църква ще обучава и осветлява истината на няколко милиона вярващи, то какво да правят няколкото милиарда католици и също толкова мюсюлмани. Ами протестантите... ами останалите... за всички ли ще има преподаватели. Добре че не сме Америка, че там колкото различни вери /и всичките легитимни/, няма да насмогнем на преподаватели. А, и да попитам, аз като съм будист и искам детето ми да следва моя път, трябва ли да го задължим да се прецака живота му-
цитирайкогато е ясно, че за да избираш, трябва да знаеш какво и защо избираш!
Съгласявам се. Едно хлапе на 10 год. не може да знае какво избира и какво не. Ако наистина трябва да избира, единственото, което ще избере, е да си играе с другите хлапета по цял ден.
Браво! Християнин, а върл атеист!? И това ако не е тотално убъркване?
"У"-бъркването е при теб, уважаеми Григоре. Нито съм атеист, нито пък върл, а още по-малко християнин. Черно-бели са нещата само в буквара (и други Писания). Ако беше прочел внимателно, щеше да забележиш, че се определям като агностик. Ако не ти е ясно какво означава това, Google е твой верен приятел. ;-)
Наясно съм за какво иде реч тук и откъде идва неразбирателството в този разговор - моето основно възражение не е срещу ИЗУЧАВАНЕТО на религията като информация за религията - пак, ако беше прочел внимателно, щеше да забележиш лекия нюанс: против съм НАЛАГАНЕТО на ДОГМИ на деца, които не могат с нищо да отсеят и решат кое им е необходимо и кое не, с което стават лесна плячка за манипулация. Както самият ти каза. Трябва много да се внимава КАК, под каква форма се поднася информацията, защото религията е много деликатна тема и последствията са дълготрайни.
Повтарям за тези, които не са разбрали: добрата информираност е решаваща за изграждането на свободен и мислещ човек - за разлика от наливането на готова "мъдрост" и снасянето на "Истината" под формата на нравоучение. Ако религията бъде един урок по история и философия на световните религии, гласувам и с двете ръце. Ако е проповед - протестирам и съм против.
Дано този път е станало поне малко по-ясно.
33.
анонимен -
към номер 3
24.09.2010 22:41
24.09.2010 22:41
*става дума за вероучение, т.е.всеки да изучава собствената си вяра.*
И откъде едно бебе ще знае коя е неговата *собствена вяра*?
цитирайИ откъде едно бебе ще знае коя е неговата *собствена вяра*?
34.
анонимен -
пак към номер 3
24.09.2010 22:42
24.09.2010 22:42
*пък дай Боже и да попием нещо от съветите на Библията...*
Като например *око за око и зъб за зъб*, нали така?
цитирайКато например *око за око и зъб за зъб*, нали така?
35.
анонимен -
към номер 30
24.09.2010 22:58
24.09.2010 22:58
*а не, както е сега, и християни, и мюсулмани да стават лесна жертва на манипулатори, насаждащи омраза)? – Да, логично, нормално и естествено е, но не е в интерес на нечестивите сили! *
Кои нечестиви сили? Безплътни същества от друго измерение условно наречени Дяволи ли? Браво! печелиш 100 точки от лотарията господна и купонче за 1 литър светена вода.
цитирайКои нечестиви сили? Безплътни същества от друго измерение условно наречени Дяволи ли? Браво! печелиш 100 точки от лотарията господна и купонче за 1 литър светена вода.
Без язвителни лични нападки, че ще трия. Дотук задържахме добрия тон и съм сигурен, че можем да се справим даже по-добре.
цитирай
37.
анонимен -
Hикога не съм вярвал но винаги съм бил честен .
25.09.2010 12:58
25.09.2010 12:58
анонимен написа:
дори страшно е ако разчитаме на религията да изгради ценностната система на формиращ се характер. Нека бъде включена в учебния процес, но като информация.Вярата е нещо, което е различно от знание -тя не се "зазубря", а се възпитава и моделира цял живот.И ще повторя -вярвам всички правите разлика между вяра и религия. Не е толкова важно да има информация за религията /все ще я прочете някога отнякъде детето/, по важно е да умее да вярва в .... /думите могат да са много и то разнородни/, важното е да бъде разширен кръгозора и да се отвори път на търсенето на истините - въпрос без отговор.
За пръв път срещам адаш в блог.бг! Поздрави! :-)
цитирай
39.
анонимен -
Всъщност това е една дивотия
25.09.2010 15:18
25.09.2010 15:18
Защото аз съм... УБЕДЕН АТЕИСТ. Не вярвам ни в бог ни в дявол...
цитирайСпоменатите 66 години комунизъм са ти се отразили доста зле.
Четох всичко плюс коментарите, и установих, че нямаш НИТО ЕДИН аргумент срещу въвеждането на вероучение в училищата. Което е много странно, защото тогава няма защо да си против.
цитирайЧетох всичко плюс коментарите, и установих, че нямаш НИТО ЕДИН аргумент срещу въвеждането на вероучение в училищата. Което е много странно, защото тогава няма защо да си против.
На това му се вика "лаладжийство" - хвърлени някакви думи без обосновка.
А и даже нямам 66 години.
цитирайА и даже нямам 66 години.
42.
анонимен -
за лицемерието
26.09.2010 00:12
26.09.2010 00:12
Църква дистанцирана от народа си , показност и парадност , поредния шум в нашето общество , цифри -10 000 участници , дебати.А всъщност - прехвърляне на отговорност , събудена съвест?! , лицемерие.Страшно.Защото когато ние имаме нужда от тях ,те са заети ,защото когато ги търсим ги няма ,защото когато ги викаме не чуват , тъй като те винаги са заети само със себе си.Нашите бездуховни духовници.
цитирайЧисто технически православната църква като структура се опитва да прокара вероучение в утвърдена държавна образователна институция, тъй като осъзнава собствената си немощ и неадекватност в предполагаемо най-важната си функция. А именно чрез близостта си с обикновения човек да положи основите на вярата, да я утвърди и превърне в основа за един по-добър живот и свят.Твърде далече обаче от съзнанието и сърцето на млади и стари, позиционирана в своята социална, културна и най-вече религиозна неадекватност, в тотална невъзможност да избяга от строгия и намръщен (от векове) канон при разглеждането на каквато и да е проблематика, съвременната( и неосъвременена) православна църква чрез този акт на налагане на вероучението(разбирай православието) признава неспособността си в това да даде и да бъде адекватен отговор(разбирай ордени и пр.) към постоянно променящия се и забързан свят.
цитирайТова май слага точка на спора.
цитирайПо -скоро е запетайката, тъй като аз лично не съм против това в училище да се изучават религиите като историческа фактология и социо-културна детерминанта.Против съм, когато под благовидния предлог, че ще съществува предмет Религия, официалното вероизповедание да се опитва да предложи вероучение, което ще наложи огледалния си образ и в някаква (яко замаскирана) степен ще потисне и ограничи свободата на другите вероизповедания.Пък и не смятам че училището е място за разходки на имами, попове, равини, има си хас и будисти в аналогични одежди.А иначе предметът Религия ( в демократичната си форма)най-малкото ще положи основи в умовете на подрастващите кои са стандартните форми на различните религии и съответно техните екстремистки и фундаменталистки, да ги наречем, версии. Лично аз ще запиша дъщеря си СИП Религия, тъй като смятам, че във фетишизирания и изпъстрен с неправилни модели на подражание околен свят съществуват все по-малко ценностно (откъм морала) ориентирани герои и дейности и идеята за един всевиждащ добър Бог, пред който в крайна сметка да си отговорен за постъпките и деянията си (особено, когато не те виждат) ми се струва все по-смислена.
цитирайhttp://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=3290211
И някои цитати:
"Религията няма място в училище - вяра не може да се учи на чин, могат да се изучават канони и история на вярата, но те и самата вяра са нещо различно."
"В много от представителите на църквата аз виждам предимно омраза и как те ще посегнат на моите деца, за да ги учат на любов. ... Децата първо трябва да бъдат учени на толерантност и разбиране."
"Не може да се прониква в душите чрез политическа власт."
"Да се въведе задължително обучение в училище е все едно да ми се докара задължително изповедник вкъщи."
"Въвеждането на такива часове би било нетолерантно. Вярата е въпрос на избор - постигането на вярата е индивидуално усилие, а налагането й в училище е опорочаване на този акт."
цитирайИ някои цитати:
"Религията няма място в училище - вяра не може да се учи на чин, могат да се изучават канони и история на вярата, но те и самата вяра са нещо различно."
"В много от представителите на църквата аз виждам предимно омраза и как те ще посегнат на моите деца, за да ги учат на любов. ... Децата първо трябва да бъдат учени на толерантност и разбиране."
"Не може да се прониква в душите чрез политическа власт."
"Да се въведе задължително обучение в училище е все едно да ми се докара задължително изповедник вкъщи."
"Въвеждането на такива часове би било нетолерантно. Вярата е въпрос на избор - постигането на вярата е индивидуално усилие, а налагането й в училище е опорочаване на този акт."
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 11390
Блогрол
1. Asthfghl @ DreamWidth
2. Моите пътешествия
3. Псевдонауките
4. [Театър на Мечтите]
5. Научният метод
6. Блоголунатизъм
7. Логически грешки
8. Формуляр за рИване
9. [Дриймвил в LJ]
10. Постинги в TP
11. Нашата дискусия
12. Истинският дебат
13. Нормалният дебат
14. История без край IV
15. Струнната теория
16. Някои цитати
17. Лаб. Сънна Апнея
18. Готвенето = страст
19. Политика на модерация
2. Моите пътешествия
3. Псевдонауките
4. [Театър на Мечтите]
5. Научният метод
6. Блоголунатизъм
7. Логически грешки
8. Формуляр за рИване
9. [Дриймвил в LJ]
10. Постинги в TP
11. Нашата дискусия
12. Истинският дебат
13. Нормалният дебат
14. История без край IV
15. Струнната теория
16. Някои цитати
17. Лаб. Сънна Апнея
18. Готвенето = страст
19. Политика на модерация