Постинг
25.05.2012 10:50 -
Софчето отпадна - учудва ли ни въобще?
Автор: asthfghl
Категория: Музика
Прочетен: 4117 Коментари: 13 Гласове:
Последна промяна: 25.05.2012 10:51
Прочетен: 4117 Коментари: 13 Гласове:
9
Последна промяна: 25.05.2012 10:51
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4833471
Все си казвам, че не трябва да чета коментарите под новинарските статии - обикновено след десетия коментар от ушите ми почва да се стича ушна кал... Но този все пак ми направи впечатление:
Естествено е, че не е виновна изпълнителката ни. Тя направи, каквотое възможно. Но замислете се защо досега само песента "Вода" успя да пробие на финал. Никога не можем да надминем чужденците в техните музикални стилове. Просто няма да ни оценят, дори и гений да изпратим. Ние сме уникални с нашия фолклор и елементи от него трябва да се използват в съвременните композиции. Но ние сме си тъпо упорити да копираме западноевропейците или чалгиите на съседните ни държави. Вече години ни натриват носа на чужда сцена, но така и не си взехме поука, че сме уникални в това, което е наша самобитност. Всички големи национални композитори са използвали мотиви от техния фолклор. Това е нещо нормално. Но ние сме царе на себеподценяването и подражанието на чуждото.
Все си казвам, че не трябва да чета коментарите под новинарските статии - обикновено след десетия коментар от ушите ми почва да се стича ушна кал... Но този все пак ми направи впечатление:
Естествено е, че не е виновна изпълнителката ни. Тя направи, каквотое възможно. Но замислете се защо досега само песента "Вода" успя да пробие на финал. Никога не можем да надминем чужденците в техните музикални стилове. Просто няма да ни оценят, дори и гений да изпратим. Ние сме уникални с нашия фолклор и елементи от него трябва да се използват в съвременните композиции. Но ние сме си тъпо упорити да копираме западноевропейците или чалгиите на съседните ни държави. Вече години ни натриват носа на чужда сцена, но така и не си взехме поука, че сме уникални в това, което е наша самобитност. Всички големи национални композитори са използвали мотиви от техния фолклор. Това е нещо нормално. Но ние сме царе на себеподценяването и подражанието на чуждото.
Следващ постинг
Предишен постинг
То изпълнението на Софка беше нещо като хибрид между Лили Иванова и Азис...
цитирайНай-слабата част беше хореографията. А именно - пълната липса на такава.
цитирай
3.
hristo27 -
За мен щеше да е изненада ако беше ...
25.05.2012 11:58
25.05.2012 11:58
За мен щеше да е изненада ако беше станало обратното.
Защото се пишем велики, загърбваме българското.
цитирайЗащото се пишем велики, загърбваме българското.
Хореографията е на Амстердамския театър по мимика. Изпълнението се казва "препарираното дърво разлисти клони".
цитирайСамо с някакви визуални ефекти на екраните отзад и никакво сценично присъствие - много семпло бе, Софче! Кой ще ти гласува за един глас?
цитирайС техните изяви на този конкурс нашите изпълнители затвърдиха у милиардите зрители окончателно убеждението, че ние, българите, сме абсолютни некадърници. Което си е и САМАТА ИСТИНА! Орлин Павлов, Йоана, Поли Генова, Миро, цигането са некадърници и бездарници НА КВАДРАТ!
цитирай
7.
анонимен -
Здравейте!
25.05.2012 20:51
25.05.2012 20:51
Да не бяхте давали линк, човече. Възползвах се от него и препредавам един също забележителен комнтар. Много добре е обоснован и нямам какво да добавя.
Относно широко застъпената (про)теза, че „песента”, с която България се яви на тазгодишното издание на Евровизия била „много сладка”, а изпълнителката й „леко карамелизирана” и по тази „етническа причина” „музикалните диабетици” от останалите държави участници във втория полуфинал „гласували против участието й във финала, като не я подкрепили” – има нещо много сбъркано, но типично за начина на немислене в България през последните 23г. на „дебилно демократично разбирачество” и на „квартална кръчмарска еврокомпетентност”. След 2007 г., когато с песента „Вода” българското участие получи заслужени аплодисменти в Хелзинки, България се отказа от този печеливш „етноформат”, с който „Руските Баби” се класираха в тазгодишното издание на конкурса, за да се опитва да имитира музикални жанрове и стилове, с които още дълго време ще бъде на „Ви” (и под средното ниво за Балканите и Европа) – колкото и елитарно да звучи в село Забърдо или в софийския квартал „Овча мисъл”, пардон „Овча купел”. Заменяйки печелившият формат на „Вода”-та, България заложи на „Боза”-та, в която всяка следваща „музикална партида” става все по-блудкава и същевременно все по-претенциозна, по-безкритична… и по-скъпоструваща на българския данъкоплатец.
Както всичко комерсиално, и българското участие в този музикален формат се превърна в „хранилка за преживните говеда в културата”, които подобно на любимият им Вожд са толкова нарцистични, че като чуят за култура различна от собствената им, с едната ръка се хващат за кобура, а с другата – за шланга. Епидемията от чалгофрения (партийна, политическа, медийна, юридическа…) е също „форма на култура”, с която едни се гордеят, а образованите се срамуват – и не само защото са отвратени от креватни музикални изпълнения на силиконови цицобишита „пеещи с декултетата си” на плейбек, или от своднически музикални откровения като това на един от Патриарсите на чалгофренията (Митко Пайнера): „На мен не ми трябват певици, а мръсници!”.
2. Мръсници, чалга и чалгофрения има, и ще има навсякъде по света – но само където им е мястото (в: бардаци, кръчми, чалготеки, психиатрии… и авгиевите оТбори за културно преживящите партийни говеда). Проблемът на България е, че в нея чалгофренията отдавна се е превърната в религията на: парвенютата, бездарниците… и преуспелите простаци, които в задълбочаващото се: криминализиране, лумпенизиране, профанизиране… и опростачване на нацията ежедневно доказват, че с откраднати пари всичко се купува. Фактът, че не с „пране на пари”, а с талант съседите от Сърбия, Гърция и Турция спечелиха първи награди на Евровизия, няма значение. В БНТ (Бойковата национална телевизия) имат значение други качества: „Вие сте прости и аз съм прост – затова се разбираме!”.
С простотия призове се печелят в българския парламент и в БНТ, но не и на Евровизия. Тъжно за таланта и срамно за културата – но заслужено, за културата на българската нация!
цитирайОтносно широко застъпената (про)теза, че „песента”, с която България се яви на тазгодишното издание на Евровизия била „много сладка”, а изпълнителката й „леко карамелизирана” и по тази „етническа причина” „музикалните диабетици” от останалите държави участници във втория полуфинал „гласували против участието й във финала, като не я подкрепили” – има нещо много сбъркано, но типично за начина на немислене в България през последните 23г. на „дебилно демократично разбирачество” и на „квартална кръчмарска еврокомпетентност”. След 2007 г., когато с песента „Вода” българското участие получи заслужени аплодисменти в Хелзинки, България се отказа от този печеливш „етноформат”, с който „Руските Баби” се класираха в тазгодишното издание на конкурса, за да се опитва да имитира музикални жанрове и стилове, с които още дълго време ще бъде на „Ви” (и под средното ниво за Балканите и Европа) – колкото и елитарно да звучи в село Забърдо или в софийския квартал „Овча мисъл”, пардон „Овча купел”. Заменяйки печелившият формат на „Вода”-та, България заложи на „Боза”-та, в която всяка следваща „музикална партида” става все по-блудкава и същевременно все по-претенциозна, по-безкритична… и по-скъпоструваща на българския данъкоплатец.
Както всичко комерсиално, и българското участие в този музикален формат се превърна в „хранилка за преживните говеда в културата”, които подобно на любимият им Вожд са толкова нарцистични, че като чуят за култура различна от собствената им, с едната ръка се хващат за кобура, а с другата – за шланга. Епидемията от чалгофрения (партийна, политическа, медийна, юридическа…) е също „форма на култура”, с която едни се гордеят, а образованите се срамуват – и не само защото са отвратени от креватни музикални изпълнения на силиконови цицобишита „пеещи с декултетата си” на плейбек, или от своднически музикални откровения като това на един от Патриарсите на чалгофренията (Митко Пайнера): „На мен не ми трябват певици, а мръсници!”.
2. Мръсници, чалга и чалгофрения има, и ще има навсякъде по света – но само където им е мястото (в: бардаци, кръчми, чалготеки, психиатрии… и авгиевите оТбори за културно преживящите партийни говеда). Проблемът на България е, че в нея чалгофренията отдавна се е превърната в религията на: парвенютата, бездарниците… и преуспелите простаци, които в задълбочаващото се: криминализиране, лумпенизиране, профанизиране… и опростачване на нацията ежедневно доказват, че с откраднати пари всичко се купува. Фактът, че не с „пране на пари”, а с талант съседите от Сърбия, Гърция и Турция спечелиха първи награди на Евровизия, няма значение. В БНТ (Бойковата национална телевизия) имат значение други качества: „Вие сте прости и аз съм прост – затова се разбираме!”.
С простотия призове се печелят в българския парламент и в БНТ, но не и на Евровизия. Тъжно за таланта и срамно за културата – но заслужено, за културата на българската нация!
8.
lidislidis -
Слушах и гледах отзивите на фините за това изпълнение на "наша Софка"
25.05.2012 20:55
25.05.2012 20:55
В студиото на финското ТV през смях обсъдиха нашата певица, че освен, че няма певчески данни, е показност на културата българска. Подчертаха необичайният тоалет на певицата и по специално ботушите, които били, като "ботуши на рибар". Този минижуп, който им напомнял на лов за "Обичай ме". Тази първична песен с повторения на всички езици "Обичам те, само теб обичам" беше върхът на елементарността и в унисон с облеклото. Отбелязаха, че смесването на жанрове в тази песен е неподходящо и певицата издиша гласово...
И аз се чудя, толкова ли нямате български стил в музиката, че залитате показно в провал? Срам ме беше да слушам отзивите през смях на специалисти музиканти. Дайте да се разберем, вие българска музика имате ли, или всичко вече е чалга?
цитирайИ аз се чудя, толкова ли нямате български стил в музиката, че залитате показно в провал? Срам ме беше да слушам отзивите през смях на специалисти музиканти. Дайте да се разберем, вие българска музика имате ли, или всичко вече е чалга?
Елица и Стунджи взеха 6то място, като заложиха на българските етно елементи. Доста добре се представиха.
Докато не престанем да се опитваме да подражаваме на другите, няма нищо да се получи.
Ps. Чак пък "милиарди" зрители.... ;)
цитирайДокато не престанем да се опитваме да подражаваме на другите, няма нищо да се получи.
Ps. Чак пък "милиарди" зрители.... ;)
Ами щом ти е харесал този коментар, значи няма лошо, че съм дал линк ;)
цитирайТова "вие" от чие име го казваш?
цитирайasthfghl написа:
Това "вие" от чие име го казваш?
Не това беше въпросът ми. Ще го повторя, ако трябва на разбираем за теб език (фински не говоря, може на шведски):
Ти от кои си? От финландците ли?
цитирайТи от кои си? От финландците ли?
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 11390
Блогрол
1. Asthfghl @ DreamWidth
2. Моите пътешествия
3. Псевдонауките
4. [Театър на Мечтите]
5. Научният метод
6. Блоголунатизъм
7. Логически грешки
8. Формуляр за рИване
9. [Дриймвил в LJ]
10. Постинги в TP
11. Нашата дискусия
12. Истинският дебат
13. Нормалният дебат
14. История без край IV
15. Струнната теория
16. Някои цитати
17. Лаб. Сънна Апнея
18. Готвенето = страст
19. Политика на модерация
2. Моите пътешествия
3. Псевдонауките
4. [Театър на Мечтите]
5. Научният метод
6. Блоголунатизъм
7. Логически грешки
8. Формуляр за рИване
9. [Дриймвил в LJ]
10. Постинги в TP
11. Нашата дискусия
12. Истинският дебат
13. Нормалният дебат
14. История без край IV
15. Струнната теория
16. Някои цитати
17. Лаб. Сънна Апнея
18. Готвенето = страст
19. Политика на модерация