06.02.2015 10:30 - Статистиката е неумолима, но имаме проблем

Последна промяна: 06.02.2015 10:39

Възможно е в нашата галактика да има много повече годни за живот планети, отколкото се е считало преди
Наскорошно изследване сочи, че е много вероятно нашата галактика да съдържа стотици милиарди планети, годни за поддържането на живот. За да преценят вероятния брой такива планети, които орбитират около своите звезди в така наречената "златна зона", екип изследователи от Австралийския Национален Университет в Канбера са анализирали данни от наблюденията на телескопа Кеплер. Изследването е публикувано в журнала Monthly Notices на Кралското Астрономическо Общество.
Досега вече са открити хиляди екзопланети, които са анализирани чрез един стар метод, разработен от докторанта Тим Боверд и проф. Чарли Лайнуийвър и с който се определя броят подходящи планети. Изследователите съобщават, "Разгледахме типа звезди, които имат множество планети около себе си, а не просто една или две. Сред тях търсихме специфична взаимовръзка, наречена Тайтъс-Боде, и установихме, че тези екзопланетни системи отговарят на изискването дори повече от собствената ни Слънчева система. Така че, възоснова на тези резултати, ние изведохме прогнози за това къде в цялата схема би следвало да попадат такива планети, ако екстраполираме отвъд дотук наблюдаваното".
Тези резултати показват, че съществуват много повече планети, способни да поддържат живот, отколкото се е смятало преди, и това учудва астрономичната общност. Проф. Лайнуийвър отбелязва, "Това не е просто някакво рядко явление и този принцип не важи само за нашата галактика. По същество, нашите резултати сочат, че почти всяка единична звезда има една или няколко планети, които попадат в обитаемата зона. Проблемът е, че наличните ни технологии за засичане на планети са крайно непригодни за разпознаване на планети в обитаемата зона и затова тази нова техника, която всъщност е доста стара, сега модифицирана от нас техника, ще ни е необходима, за да можем да направим подобно разграничение".
Според него причината признаци за живот на други планети да не са били потвърдени е, че установяването на причината за зараждане на живота е по-трудна за откриване, отколкото се е смятало преди. Той също допълва, че "Според една хипотеза, зараждането на живота просто е крайно рядко явление; според друга, веднъж като се зароди живот и той развие интелект, той неминуемо се самоунищожава - така наречената "фуния на самоунищожението". Или пък може би интелект като човешкия е извънредно рядко явление и е по-вероятно повечето форми на живот да са вируси и бактерии, които никога не достигат технологично развитие".

Тагове:   астрономия,   наука,