07.04.2014 11:45 - Креационизмът, младата Земя и други небивалици

Последна промяна: 07.04.2014 15:25

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
"Фактът, че Креационистите - почитатели на теорията за младата Земя, се е наложило да създадат комитет, който в продължение на шест години да се бори срещу научните принципи, сам по себе си е свидетелство, че Земята е доста стара" -- Грег Нейман, Креационист, привърженик на "старата Земя".

В Интернет изобилства от какви ли не материали, които претендират да разполагат с "факти", доказващи мирогледа на креационистката теория за младата Земя. Сред по-известните сайтове са CreationWiki и Conservapedia. В случая с първия, авторите изрично са забранили на потребителите да включват научни гледни точки в статиите си. Вторият пък претендира да е по-отворен, макар на свой ред редовно да донаглася собствените си правила със същата цел. През март 2009 г., един разочарован потребител на Conservapedia, Филип Дж. Реймънт, създава собствена онлайн енциклопедия, също толкова посветена на игнорирането на обективната истина: A Storehouse of Knowledge, в който знанието и науката всъщност са също толкова недобре дошли.

Основни клонове на науката, които се налага да игнорираме, за да повярваме в креационистката идея за "младата Земя"
Като начало, нека споменем някои области на познанието, които ще се наложи сериозно да изкривим и манипулираме, за да нагласим нещата така, че псевдонаучната теория за младата Земя да звучи достоверна. За да сме напълно искрени, дори един бегъл поглед към този списък показва, че ще се наложи да изхвърлим практически всички аспекти на научното познание. Но тъй като "всички аспекти" звучи прекалено общо, нека ги разгледаме поотделно.

ВЪВ ФИЗИКАТА

- Астрономията.

- Астрофизиката. По-конкретно всичко, свързано със скоростта на светлината. Креационистите обикновено твърдят, че Вселената се е появила преди около 6000 години, а не само нашата Земя. За да виждаме всичките тези звезди обаче, или скоростта на светлината трябва да е променлива, или светлината е трябвало да е стартирала в посока на Земята далеч преди създаването на Вселената от Бог (което е парадокс). Първата версия не е подкрепена от нито едно научно свидетелство или емпирично наблюдение, а дори и полуграмотни вариации по въпроса за "анизотропната синхронизация", "с-разпада" (виж по-долу) и други псевдонаучни креационистки теории не могат да обяснят огромната необходима промяна в скоростта на светлината.
- Космологията. Реликтовото микровълново лъчение представлява наблюдавана фонова радиация с изключително ниска честота и температура, която първо е предсказана от модела на Големия взрив и е впоследствие открита и обстойно изследвана през цялата втора половина на XX в. (наскоро в това фоново лъчение бяха открити и отдавна предсказаните от Айнщайн гравитационни вълни, което е сериозен довод в подкрепа на модела на космическата инфлация, както сме споменавали по-рано тук).
- Общата физика. -- Механиката: включително Нютонова механика и гравитация. -- Ядрената физика. Скоростта на разпад на определени изотопи се използва за радиометрично датиране. Вярванията на креационистите често налагат тези утвърдени и многократно потвърждавани свойства на изотопите да се изменят внезапно и мистериозно. -- Транспортни феномени: механиката на флуидите (например предаването на механичния момент) е несъвместима с идеята за всемирен Потоп (както обяснихме в предишния пост). Принципите на пренос на топлина са несъвместими с популярната теория за "лунното изпразване" (също спомената) и космологията на белите дупки.
В ХИМИЯТА
- Физическата химия. -- Реакционната кинетика. Трансформирането на аминокиселините в равномерна смес от стереоизомери е добре познат процес, който протича с точно определена скорост и може да се използва за прецизно датиране на молекули - в много случаи резултатите показват възраст, далеч надвишаваща 6000 год. -- Термодинамиката. Практически всички закони на термодинамиката биха били нарушени при един акт на "Създателство". - Механиката на материалите.

В БИОЛОГИЯТА
Всички свидетелства в биологията недвусмислено говорят в подкрепа на принципа на естествения подбор, така че те явно противоречат на креационизма. А именно:
- Общата биология. -- Ботаниката. Особено дендрохронологията (дървесното датиране), която не само че се счита за сравнително прецизен метод (с минимални отклонения), но и помага да се характеризират екологичните и климатични особености на съответната година. Чрез повтарящи се и застъпващи се модели, дендрохронологията може да ни върне десетки хиляди години назад - далеч преди предполагаемото пръкване на Вселената според креационистите. Някои се опитват да извадят довода, че някои дървета могат да произведат и по два пръстена годишно, което наистина е вярно за някои видове, но пък други дълголетни видове имат склонността да пропускат пръстени през няколко години. Дори да имахме само видове, които произвеждат по няколко пръстена годишно, за да са прави креационистите, тези дървета щеше да се наложи постоянно да произвеждат по 2-3 пръстена на година от самия момент на Сътворението - и скоростта пак нямаше да е достатъчна. -- Имунологията. -- Морфологията. -- Фармакологията. Патогенните бактерии и вируси мутират и стават резистентни към нашите усилия да ги унищожаваме или да се имунизираме срещу тях. Това е едно от най-убедителните свидетелства в полза на принципа на естествения подбор, който се предполага да е невъзможен, ако вярваме на креационистите. Това са процеси, които лесно могат да се наблюдават и днес. -- Зоологията. -- Екологията
- Молекулярната биология. -- Генетиката. Откриването на генетичния код е едно от най-значимите потвърждения на Еволюцията и естествения подбор и дава подробно обяснение на емпирични наблюдения като например Законите на Мендел. Предполагаемото разделение на "микроеволюция" и "макроеволюция" може да съществува, само ако съществуват две отделни форми на ДНК - едната мутираща, а другата - имунизирана срещу мутации. Иначе няма как да има преграда между двата процеса. Не съществуват никакви емпирични доказателства за подобно деление. -- Биохимията.
В МАТЕМАТИКАТА
- Тригонометрията. Тя недвусмислено опровергава креационистката теория за "с-разпада".
- Информатиката. -- Приложенията на клетъчната автоматика. Самовъзпроизвеждащите се молекули са своеобразни клетъчни автомати, които могат да се комбинират помежду си, използвайки изключително прости правила, за да дадат израз на определени свойства. Ако клетъчните автомати (според принципите, изведени от Туринг) се игноритат, то целият дял на информационната теория трябва да бъде изхвърлен. -- Еволюционна информатика. Еволюционните принципи далеч не се наблюдават само при биологичните форми на живот. Също както компютрите могат да симулират физични, химични, климатични и други явления, така те могат да симулират и еволюционни процеси. Чрез използване принципите на еволюцията е възможно да се създават ефективни алгоритми за решаване на задания. Има цял отделен клон на науката за изкуствения интелект, посветена на изследването, оптимизацията и изучаването на приложенията на еволюцията. Например самообучаващ се код за игра на Тетрис.

В ПЛАНЕТАРНИТЕ НАУКИ

- Геологията. -- Геоморфологията. Вертикалното движение предизвиква образуването на планинските вериги - един процес, който може да се наблюдава и проследи с голяма точност. -- Тектониката на плочите. Движението на тектоничните плочи с различни скорости и посока в различните точки на света също се наблюдава чрез прецизни измервания. Фактът, че някога земната суша е била свързана в един общ континент, също може да се потвърди от фосилните останки. -- Петрологията. Скалните и кристалните структури също са се образували в течение на много по-дълго време от предполагаемите 6000 год. -- Стратиграфията. Пластовото наслагване на скалите, което креационистите по някаква странна причина се опитват да припишат на големия Потоп, няма как да бъде обяснено с еднократно катастрофично отлагане. -- Вулканологията.
- Фосилните останки. Общата биомаса, която се е образувала във въглищните и петролните пластове сочи за натрупвания, продължили милиони години. - Метеорологията. - Палеонтологията. И в тази област има огромно количество свидетелства, което сочи за много, много стара Земя.

В ХУМАНИТАРНИТЕ НАУКИ

Следните дейности са повече хуманитарни явления, отколкото науки, но те също би следвало да се причислят към аргументите и да покажат колко нелепи са твърденията на креационистите. Всяка от по-долните сфери на човешкото развитие предполага (дори налага) период, далеч надвишаващ 6000 години човешка история. Всеки историк може да назове достатъчно имена на потвърдени владетели отпреди този период, а всеки археолог може да цитира находки и артефакти, по-стари от 6000 години.
- Археологията. - Антропологията. - Историята. - Лингвистиката. - Научната философия.
Свидетелствата срещу едно наскорошно Съзидание са наистина безбройни. Вероятно в съвременния свят няма друга по-нелепа атака срещу науката и рационалната мисъл от доктрината за младата Земя (и Вселена). По-надолу ще разгледаме някои свидетелства, потвърждаващи, че Земята е много по-стара от 6000 години. Идеята за дълбоката древност на света датира от началото на XIX в. - по това време развитието на науката е позволило на хората да осъзнаят, че Земята е на възраст милиарди години. При нивото на съвременните научни познания, тази цифра е сведена до приблизително 4.54 млрд години. А възрастта на Вселената - около 13.77 млрд години.

Тези цифри не са изсмукани между пръстите. Те са резултат от широк спектър експерименти и наблюдения, направени от множество научни дисциплини като астрономия, геология, биология, палеонтология, химия, геомофрология и физика. Те са проверявани и преразглеждани многократно, съгласно основния принцип на научния метод, според който намирането на нови свидетелства налага нова проверка на научните хипотези. При никоя досегашна проверка не се е налагало променяне изоснови на концепцията за древността на Земята и Вселената до степента, която налага един буквален прочит на Библията, както настояват креационистите. Разбира се, всичко това не е попречило на фанатизираните религиозни фундаменталисти да продължават да отричат всички тези резултати и доказателства. Те ще продължат твърдо да вярват в своята псевдонаука и не ще се отрекат от натрапения им дословен прочит на Библията, според който излиза, че целият свят е бил създаден чрез магия.
Обективно погледнато обаче, Библията си остава сборник от предания с моралистичен уклон, съставен в родовообщинния строй и съответно отговарящ на тогавашните порядки. Ако някои хора толкова държат да живеят като пещерняци - кои сме ние, та да им пречим? Само нека не претендират за "истинност" и "научност". Тези две понятия нямат абсолютно нищо общо с тяхната първобитна догма.

Списъкът с доводи е наистина много дълъг. Съществуват разнообразни научни методи за датиране на различни природни явления - и всички те взаимно се допълват и потвърждават. Някои от тях са открити сравнително наскоро и са изключително прецизни, въпреки отчаяните и упорити опити на креационистите да ги отрекат като неблагонадеждни и да дискредитират цели научни дисциплини или отделни учени (обвинявайки ги в нечестни практики и мотиви) в стремежа си да отпъдят тези аргументи.
Ето в общи линии някои природни явления, подредени в категории по древност, които очевидно няма как да са съществували, ако Земята беше на възраст 6000 години:

1. kostadin - Много факти, а те даже не са ти нео...
07.04.2014 19:27
Много факти ,а те даже не са ти необходими.
Ти говориш за потопа отразен в хроники идващи от Месопотамия.Аналогични легенди има и по другите континенти.Самият факт ,че древните събития са дошли до нас говори ,че става дума за огромни катаклизми и те наистина са били реални.
За времето е трудно да се говори Единственото нещо в календара ,което не е пипано са 7 дни в седмицата.
Що се касае до годините те също имат различна продължителност една е тя за Боговете ,полубоговете и хората .Даже за хората при други планетни условия и тя е променлива величина.
07.04.2014 20:34
Този опит за отвличане на вниманието от въпросите в статията по никакъв начин не ти помага.

Или се придържай към темата и престани да ме спамиш с оф-топик, или разговорът ни приключва тук. Последващи коментари извън темата няма да бъдат публикувани.

> за хората при други планетни условия

Всъщност мисля, че приключихме.
3. saadi - Наистина , доводите срещу "младата" Земя са толкова много , че
08.04.2014 02:05
обстойното им разглеждане и представяне тук в блога ,би отнело месеци (ако не и години) . Все пак си се постарал да представиш основните групи от тях във възможно най-концентриран и компактен начин , за което те поздравявам .

Драги Костадине , мъчно ми е да ти го съобщя , но ти , приятелю , си останал с доста грешна представа за това как работи Вселената .
"За създаването на човека по пътя на случайностите или еволюционно е необходимо повече време отколкото е времето през което ще живее нашата материална вселена."
Това е един от най-любимите "аргументи" на креационистите . И един от най-безсмислените . Някакъв опит да се сготви миш-маш от физичните и биологичните закони , подправено с вероятни решения при произволно комбиниране на големи числа .
Самото твърдение предполага , че Вселената е имала за цел да създаде конкретно Човека и то в готов съвременен вид , ей така от нищото . Все едно да очакваш Бог да те е създал облечен , с компютър и регистрация в блог.бг . Което е доста самоуверено и смешно .Във Вселената всичко , което не е забранено от физичните закони е (забележи) задължително .
Но това не е по тази тема , така че няма да се впускам в обяснения .
Иска ми се да видя поне някакъв опит за смислено аргументиране от страна на креационистите (с каквито блог.бг е пълен , междудругото) но май няма да дочакаме такова .
4. kostadin - Не бих те и погледнал, ако не виждах ...
08.04.2014 08:25
Не бих те и погледнал ,ако не виждах упорството ти да се правиш на борец за тържеството на науката ,а в съшност си пропагандатор на официалната наука ,която си е присвоила правото да бъде единствен източник на истината независимо от всичките корекции в хипотезите на държавно субсидираните академии,които са удобни само на тези ,които печатат банкнотите .
Темата ти е за Ной и изказването ми има връзка със сведението ,че той е бил предупреден и ,че е построил коритото си по план ,които също му е бил даден от разумни същества ,които са можели да предвидят грозящата Земята опасност.
Математическите доказателства никога не са могли да обеснят физическата логика на събитията във нашият физически мир.Не напразно учените казват ,че днес е възможно да се докаже всякаква хипотеза Мислиш ли ,че това помага да се разкрие истинската съшност на нещата.
08.04.2014 09:24
> Ти много лесно приемаш всяка идея или хипотеза за действителност с изключение на идеята ,че на даден етап от развитието на вселената решаващ фактор за разпространение на разума от хумоноиден тип е необходим създател или създатели.

Това обаче в никакъв случай не отговаря на никой от въпросите, които съм поставил тук. Като заявиш "ама тя и науката няма всички отговори", ти не даваш никакво обяснение откъде религията си е присвоила правото да претендира, че тя ги има. Не отклонявай темата.

> сведението ,че той е бил предупреден и ,че е построил коритото си по план

Това не е сведение. Това е легенда. Приказка. И както потвърждават повечето религиозни хора - една алегория. Която една фундаменталистка прослойка по някакви необясними причини е решила да чете дословно (което е едно доста наскорошно явление, между другото). Оттам идват и всичките проблеми на креационистите, защото им се налага да изфабрикуват какви ли не небивалици, за да оправдаят малоумната си шарлатания.

И ти си техен застъпник. Поздравления - това те прави част от отбора на ирационалните фанатици.

Последните ти две изречения са лишени от всякакъв смисъл.

А целият ти първи параграф е лична нападка към автора - един много често срещан похват, когато са ти се изчерпали всякакви аргументи по темата. Следващият такъв коментар няма да види бял свят.

Ps. "обЕснят"!?
6. kostadin - обстойното им разглеждане и пре...
08.04.2014 11:01
saadi написа:

Но това не е по тази тема , така че няма да се впускам в обяснения .

Това е мнение на съвременната официална наука ,а не на креационистите.

Ако не бяхме надарени с разума си ,дали щяхме да се облечем или да измислим компютъра?
Всяка канструкция е предвидена за нещо и това покрива нейното приложение на над 90% Възможните вариации на използването й е доста малко .При това новите видове са създадени с всичките им присъщи и до днес качества.Например най- древните летящи същества са насекомите,те са се появили преди покритосеменните и за наше очудване те притежават качества ,като окраска на тялото и миризмите ,които изпускат ,такива кавито са при сегашните растения .Това не е случайно съвпадение ,а просто появилите се по късно растения са създадени свързано с зародилите се преди това насекоми.
Доста погрешно е разбирането ,че човек е венеца на съзиданието.Всички създания ,включвам и самата вселена са създадени при условие ,че изпълняват природните и вселенските закони.Това означава ,че наличието на законите внася ограничения от които не може да се избягнат.Тогава възниква въпроса ,кой контролира спазването на законите -необходима е програма внасяща тези ограничения Самите закони са също някакъв вид програма.Програмите не се създават случайно Необходим е програмист притежаващ високо развит разум.Без права и обратна връзка това управление е невъзможно.Някой информира непрекъснато как да сепдържът всички физически частици.В противен случай вселената изобщо не може да се случи.Ще се разпадне.
Искаш някакво обяснение от страна на вярващите в Бога Но такова няма да ти дадат и атеистите.Моето обяснение е друго .В тази безкрайна за нас вселена всичко е построено на принципа на дуалността.В нея има място и за създателя и за еволюцията .неприятното е ,че тези две начала зависят единствено от нашето разбиране за дискретността и непрекъснатостта.Няма съмнение ,че ние като биологичен вид сме по стари от тази галактика .Но вероятно истина е и другото твърдение -че ние сме се появили на тази планета благодарение на целенасочена работа на високо развити същества.Разбира се за тази постановка е задължително да се започне с еволюцията на най елементарните неща , но това е станало в невъобразимо далечното за хората минало на вселената.
Не си виновен ти или аз ,че се отклоняваме от темата на автора.Макар ,че той я е започнал по повод на друга подобна тема в блога.
Няма как да се избегнат тези странични разговори и те не са единствените.
Автора разсъждава по логиката на множеството науки ,които се занимават с изследване на все по тясни области от различните познания ,а темата е много по обща .Жалко но те не е лъжица за устата на съвременната официална наука ,все още.
08.04.2014 11:21
Да, това са специфични области на познанието, които задават много специфични въпроси, изискващи специфични и точни отговори от креационистите.

И досега те не са в състояние да отговорят на нито един от тях. Любопитно наистина.
8. kostadin - Абсолютно невярно. Аз съм агн...
08.04.2014 11:22
"Абсолютно невярно. Аз съм агностик. Нали знаеш какво означава това? Научният подход изисква всяка хипотеза да бъде приета за възможна до нейното опровергаване."
Хъм ,Хъм!...
Тогава си длъжен да приемеш ,че казаното от тебе е хипотеза ,която не е доказана.Не разбирашли ,че ако смениш началото на отчетната система движението на природата и вселената ще изглежда по съвсем различен начин.
Не съм съгласен ,че те нападам.Говоря и коментирам нещата които някой е казълСъжалявам ,че го приемаш лично .Помисли си само ,че всичко което може да създаде твоята и моята логика е плод на опит получен даже не непосредствено от самите нас .Нашите разбирания са плод на възпитание ,приета информация от трети лица и т. н.Как мога да те обвинявам,като личност.Не напразно е казано ,че словата са ни дадени за да не можем да се разбираме докрай.Не ти ли писна да ме заплашваш с непобликуване на постовете ми .Нищо не ми пречи да те прекопирам и да продължа спора Нима смисъла е в това?Между другото нали самият ти си започнал поста точно по този начин.
08.04.2014 11:27
> да приемеш ,че казаното от тебе е хипотеза ,която не е доказана

Ти въобще четеш ли на какво отговаряш? Тук не съм изказвал нито една хипотеза. Единствено съм представил проверени факти. И съм задал въпроса на креационистите какво обяснение ще изнамерят за тези факти. Това е всичко.

Бъди сигурен, че когато реша да изложа хипотеза, на теб пръв ще съобщя.

Второто ти изречение е тотално лишено от смисъл. Не си мисли, че като вмъкнеш тук-там някакви термини, които звучат някак "по научному", звучиш по-умно от обикновено.
08.04.2014 11:31
> Нашите разбирания са плод на възпитание ,приета информация от трети лица и т. н.

Булшит. Данните са недвусмислени. ЗА ПОСЛЕДЕН ПЪТ: НЕ ОТКЛОНЯВАЙ ТЕМАТА!

Имаш ли обяснение за данните, изнесени в тази статия или не? Ако не - край на разговора.
11. kostadin - Да и аз ти го написахТвоята логика е ...
08.04.2014 12:04
Да и аз ти го написахТвоята логика е базирана във времето и условията определени от съществуващата днес календарна система и съществуващите планетни свойства.Всичко тече и всичко се променя Както е казано не можеш да се окъпеш в една и съща река два пъти.
При това съм съгласен с тебе ,че потопите и катаклизмите са повече от няколко.Легендата за Ной идва от Междуречието .
Ти просто не си забелязъл тезе подробности в постовете ми.
Основното в което мислиш неправилно е ,че и ти както много учени глави започвата да мислите за нещата от различни начални точки.
08.04.2014 13:24
Годината си е година. Едно завъртане на Земята около Слънцето. Независимо за колко дни става това. Не виждам никакво вътрешно несъответствие в "мерните единици".

> При това съм съгласен с тебе ,че потопите и катаклизмите са повече от няколко.Легендата за Ной идва от Междуречието

Именно. Тогава защо едно локално наводнение ни се представя като всемирен потоп, след като очевидно това е невъзможно?
13. kostadin - Светът е преживял ужасна атомна ...
08.04.2014 17:30
Светът е преживял ужасна атомна война.
По времето на НОЙ(това време е много относително исторически)Са се случили локални регионални ,а може би и световни катаклизми.Светът за хората отАзия Европа иА фрика-в областта където се срещат трите континента е бил целият свят .Невежеството и т. н. вторично подивяване са изиграли своята роля.Помисли си -всички центрове на културата не са по върховете на планините -така цивилизацията е загинала .Пример е днешният период в който живеем -за има няма 25 години народа загуби образоваността си и младите почти нямат спомен за миналите години.Припомни си как завремето от края на Египет ,като империя и Рим хората са забравили за континентите Америка и Австралия,макар ,че и на двата та даже и в Египет има факти които говорят за съществуване на контакти между тях и наличие на търговски обмен.
Възможно е да има и друг сценарии След потъването на Атлантида са се задействували във верижна реакция поредица от вулкани ,при това в недрата на земята се намира много вода свързана под форма на хидриди и те са повече от водата в океаните ,при освобождаване от налягането тя излиза на повърхността и т. н.

За дължината на годината.Човеците броим една обиколка на земята за една година .Но древните твърдят ,че боговете били "безсмъртни"Явно ако анунаки е имало то тяхната една година се равнява на 3600 земни години приблизително.Ако отидеш при индийците можеш да прочетеш за годината на Брахма ,за калпите и т. н.По всяка вероятност в онези времена и земната година е била по -къса,но това не е от съществено значение.
Не можеш да се сърдиш ,на факта ,че една държавно установена религия е попреписъла от по древни текстове неща ,които за времето си са обеснявали света и неговото развитие.
Пиша ти на прима виста и не обръщам внимание на грешките си Извинявай ,ако това те дразни.
Понеже ротацията на материята във вселената на всички нива има своята кардиналност са възможни всякакви годишни периоди.
Възможно е да е имало и световен потоп,но явно той е бил в по други времена защото се говори ,че Бог е отделил твърдта от водата.
08.04.2014 17:33
И нищо от това няма връзка с този пост.

> Не можеш да се сърдиш ,на факта ,че една държавно установена религия е попреписъла от по древни текстове неща ,които за времето си са обеснявали света и неговото развитие

Все пак въпреки всичко се радвам, че признаваш, че точно това са направили. Да се сърдя? Не, по-скоро ми е забавно.
15. asthfghl - 13. (2)
08.04.2014 17:34
Макар че твоята история много ми допада, всъщност нямаш никакви доказателства. Само не ми казвай, че са ти се присънили извънземни и са ти я разказали.

> Понеже ротацията на материята във вселената на всички нива има своята кардиналност са възможни всякакви годишни периоди

Човек, в това изречение няма никакъв смисъл.
16. kostadin - Връзката я търси в базата от която ...
08.04.2014 18:56
Връзката я търси в базата от която тръгваш .Общото ми заключение е че потопи е имало .Но това което е написано за Ной никой не знае за кое историческо време става дума.Това ти е грешката не знаеш времето ,а градиш доказателства и вярваш ,че математическите разчети ще оправят нещата някак си .

Има смисъл Защото всичко което е устойчиво във вселената се върти.Не напразно хората са се насочили ,чрез въртенето да измерват времето.
Абсолютен смисъл имаТова си е природен закон .периода на завъртане е характерна величина за всички видове материя.А периодичните движения са свързани със вълновите движения.На тази база почиват и астрологическите твърдения.Без този вълнообразен принцип не е възможно да се осъществи и биологичният живот.
Въртенето даже и когато е равномерно има една особеност то е ускорително движение ,а всяко ускорително движеща се частица излъчва вълнит. е . съобщава нещо за себе си.
Извън земни не са ми я разказвали ,макар ,че големите учени твърдят ,че всичко основополагащо в науката идва по интуитивен път.
С проблема за възникването на разума се сблъсках ,когато синът ми правеше дипломната си работа.Създаде програма ,която можеше да регистрира изменения във всякаква физическа среда и уред към нея.Не това е важното но в основата на програмата за чипчето залегна една функция -ентропичната функция -тя е строго характерна за всяко нещо и има само един максимум.Ако нещо в поведението или свойствата на изследваният обект се промени то се измества и максимума...Тази функция съществува като процес в реалният физически святДоколкото съм запознат с нея се е занимавал Колмогоров и тя дава най- компресираният вид информация за всяко нещо, независимо от броя и вида на съставните му части.
Извода от всичко това беше ,че на базата на тази функция е възможно създаването на разум във всяка точка от вселената.Когато знаем как да открием изменението или движението на нещата около нашият датчик всичко друго е сбор от задачи за програмиране включително емоциите и желанията ни.
Накрая излиза ,че разумът е най- разпространеното нещо във вселената.
Доказателства- не ми е понятно дали ще схванеш това което ти казвам но на този принцип преписван на Хермес Трестмегистър се крепят всички наши науки.
това е принципът Както горе ,така и долу.,казано накратко.Какво е скрито в него
Първо това е дедуктивно твърдение За разлика от него нашите науки имат само индуктивни твърдения -макар ,че математиците се силят да докажат ,че имат и дедуктивни закони. и истината е ,че за да изкажеш нещо дедуктивно е необходимо да си получил всички индуктивни доказателства за каквото и да е .Или преди нас е съществувала цивилизация която е стигнала до дедуктивно изведената истина за нещата.Това пък ми показва ,че е възможно да сме плод от работата на такава цивилизация и е съвсем в реда нанещата те да са могли да предвиждат катаклизмите грозящи планета ни.Най -простото нещо ,което ми се върти в главата е ,че на този кораб Ной е съхранявал не самите животни ,а генетичният материал и апаратурата за задействуване на кръговрата на живота, ако говорим за световен потоп в неопределено време.
Добре е да проумееш и мисълта Всичко тайно ще стане явно.Значи на определен стадии на развитие ще разберем как стоятнещата в нашата вселена.
Ние имаме само една дарба да наблюдаваме и да сравнявамеДругото е задача за анализ действия в съответсвие със съответна програма.
08.04.2014 21:13
> Това ти е грешката не знаеш времето ,а градиш доказателства и вярваш ,че математическите разчети ще оправят нещата някак си

Не, твоята грешка е, че търсиш всевъзможни оправдания за почитателите на псевдонаучната теория за младата Земя, която, откъдето и да я погледнеш, си е несъстоятелна. Останалото е отчаяни опити за отвличане на вниманието от темата.

Онези глупости за въртенето ми превърнаха мозъка в пихтия - съжалявам, не мога да коментирам несвързани глупотевини. Още повече, че нямат никакво отношение към темата.

Честно казано, като ти чета творенията, леко съм загрижен за психическото ти здраве. Надявам се да не се обидиш, това е искрено. Наистина се надявам всичко да е наред при теб...
18. kostadin - Разсмя ме. Темата е ясна доказваш ...
09.04.2014 00:07
Разсмя ме .
Отговорил съм ти точно на твоят пост!

А темата е ясна доказваш нещо ,което не познаваш Умопопрачителен си,макар ,че за момент помислих ,че си започнал да вдяваш Оказва се ,че имаш и голями научни проблеми с физиката.Ще ти прасна по един плюсзаради упорството и нежеланието да възприемаш реалностите .
09.04.2014 00:44
Пак не си в час. Нищо не ДОКАЗВАМ. В този пост единствено задавам въпроси. Толкова е просто. Чакам обяснение на посочените в поста данни.

И след всичкото това бръщолевене, ти все още нямаш нито ЕДИН отговор. Само празни приказки за отвличане на вниманието. Това е.

Жалко. А ти бяха дадени толкова възможности да предложиш нещо наистина стойностно.