Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.05.2011 15:16 - Стивън Хокинг: Няма рай!
Автор: asthfghl Категория: Технологии   
Прочетен: 10455 Коментари: 27 Гласове:
10


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
В интервюто си пред в. "Гардиън" Хокинг отхвърля понятието за задгробен живот

image

Историята с рая и за живота след смъртта са само една хубава приказка за хора, които се страхуват от смъртта, твърди известният британски физик Стивън Хокинг в обширно интервю за вестник "Гардиън", цитирано от Ройтерс.

Ученият твърдо отхвърля утехата на религиите и хладнокръвно приема факта, че когато мозъкът изключи завинаги, идва и фаталният край. Хокинг, който страда от нелечимото заболяване - амиотрофична латерална склероза, диагностицирано още от 21-годишната му възраст, сподели своите възгледи за смъртта, за смисъла на човешкото съществуване и шансовете ни за оцеляване с читателите на вестника.

Борбата с нелечимото заболяване и неизбежният фатален край насочили младия учен към творчеството на Вагнер. Но в крайна сметка страданието го накарало много повече да цени живота, независимо от мрачните перспективи, които го очаквали.

"Живях под угрозата от ранна смърт през последните 49 години от живота си", споделя гениалният учен. При все това аз не се страхувам от смъртта, но и не бързам да умра. Има толкова неща, които трябва да свърша преди това!"

Попитан за смисъла на човешкото съществуване Хокинг счита, че нашият мозък е като компютър, който спира да работи, когато компонентите му се повредят.

"Няма рай и живот в отвъдното за развалените компютри, това е само една красива приказка за хора, страхуващи се от тъмнината!", твърди физикът. Най-новите коментари на Хокинг отиват по-далече от тезите, застъпени в книгата му от 2010 "Големият проект". В нея той твърди, че не е нужно да се намесва Създателят, за да бъде обяснено възникването на Вселената.

В интервюто си пред в. "Гардиън" Хокинг отхвърля понятието за задгробен живот и изказа увереността си, че човек трябва да се стреми да реализира пълния си потенциал по време на земните си дни. Запитан как трябва да живеем, ученият съветва - винаги да осмисляме максимално действията си.


Тагове:   наука,


Гласувай:
10



1. анонимен - Това е най-великият жив учен,
29.05.2011 15:27
но и той греши. Точно науката вече доказва задгробния живот, чудно, че не го знае.
цитирай
2. asthfghl - 1.
29.05.2011 17:42
Това, че на теб ти се иска да греши, не значи, че греши.

> науката вече доказва задгробния живот

Цитирай как точно го доказва.
цитирай
3. megafon - Може би
29.05.2011 18:42
има в предвид, че са открили съществуването на антимитарията, и че материята се превръща в антиматерия и обратно. С други думи, човека след смъртта преминава във друга форма на живот - антиматерия.
цитирай
4. asthfghl - 3.
29.05.2011 20:35
Смесваш трансформирането на материя в енергия и обратно с формирането на антиматерия, но все пак в този смисъл приемам - нищо в природата не се губи, само се трансформира от една форма в друга. Не мисля обаче, че точно това имаше предвид poligor. Все пак доста ясно го каза:

> науката вече доказва ЗАДГРОБНИЯ ЖИВОТ
цитирай
5. krivoshapkova - Хокинг е велик.
29.05.2011 22:33
Аз се присъединявам към неговата теза.
По повод направените тук коментари- мисля ,че въпросът за оцеляването на психиката ( разбирай разума) не се отнася до енергия и материя и трансформирането им , а до системите от информация. Психиката е дисипативна система от информация и това , което е най- отличаващото при нея , е способността и да се самоорганизира. Теорията за самоорганизацията - синергетика ( на Херман Хакен) обяснява възникването на организирано поведение на системите. За съжаление разумната психика е зависима от биологичния си носител. Унищожаването на носителя води до окончателно унищожаване и на системата от информация. Въпросът не се отнася до това съществува ли задгробен живот , а до намиране на варианти да оцелее психичното в реален аспект независимо от крайното съществуване на носителя.
цитирай
6. asthfghl - 5.
29.05.2011 23:02
Да, това е интересно развитие на нещата - защото с експоненциалното развитие на информационните технологии, след време несъмнено ще е възможно да се "качва" цялата подробна информация, съдържаща се в психично-когнитивния апарат на човешкото същество, и след смъртта на биологичния носител да бъде съхранявана и обратно "сваляна" на нов носител (разбира се, при положение, че междувременно не се открият начини за регенериране и на биологичния носител, което пък от своя страна се подсказва от експоненциалното развитие на био- и нано-технологиите).

С две думи - отиваме към пост-хуманизъм.
цитирай
7. asthfghl - 5..
29.05.2011 23:03
> Психиката е дисипативна система от информация и това , което е най- отличаващото при нея , е способността и да се самоорганизира

Това ми напомня за един практически експеримент, при който върху предварително поставена хомогенна решетка от квадрати беше разположен набор елементарни съставки (да направим паралел с простите органични съединения). След което бяха зададени набор елементарни правила за съединяването на тези съставки. И бяха оставени на произвола на случайността. След известно време съединенията се групираха във всевъзможни все по-усложняващи се мулти-съединения със специфична структура и подчертана склонност към самоорганизация. На екрана върху квадратната решетка, в зависимост от това кои съединения бяха използвани и в какъв ред и разположение едни спрямо други, започнаха да се "разгъват" все по-причудливи форми, които сякаш "оживяваха" и започваха да се движат през координатната система - пълзящи паякоподобни форми, гъсеници, сложни плетеници от геометрични форми, неща, напомнящи за разперващи се пеперуди...

Да, в природата, въпреки склонността към саморазпадане и натиск в посока на дезорганизация и хаос (т.е. така наречената ентропия, която е и причината за съществуването на "стрелата на времето"), същевременно е налице и всеобща склонност към постигане на все по-сложни форми на самоорганизация. Което, от своя страна, е и едно от най-силните свидетелства в полза на твърдението, че НЕ е задължително необходимо съществуването на "Създател" на всичко това. Фактът, който Креационистите пропускат е, че физичните процеси не се нуждаят от "спусък", нито пък от постоянен "двигател", който да ги подбутва напред. Веднъж като са заложени условията, процесите могат да протичат сами, по естествен път и без външна намеса.
цитирай
8. krivoshapkova - Да.
30.05.2011 00:45
съгласна съм...
цитирай
9. анонимен - Разбира се, че науката вече доказа
30.05.2011 03:26
Отвъдното. Че нали се измери с прецизна апаратура как в момента на смъртта тялото олеква с 21 грама и това е душата, изследванията на Моуди за тунела към Отвъдния свят са класика, книги като " Мъртвите ни говорят" и " Нощта се превръща в светлина, показват това. Ако щеш и световният научен феномен Ванга го доказа - тя е виждала духовете.
Материалистите, за които всичко свършва с червеите, са доста смешни.
цитирай
10. rockbul - За всичко в тази Вселена трябва да има причина.
30.05.2011 04:02
Веднъж като са заложени условията, процесите могат да протичат сами, по естествен път и без външна намеса.
Та въпросчето ми е, кой е заложил условията за да протичат процесите явно не сами, защото условията са поставени точно от външен носител? Иначе изпадате в не възможноста да обясните кое е нещото в атома и молекулата, което следва разумни и креативни пътища , демек мисли за да създава такъв порядък от видимият и нормалният безпорядък.Тъй, че платеният гном Хокинс първо да си отговори как така живее вече толкоз години с тази смъртоносна болест. Неговото физическо съществуване е чудо. Със здраве и винаги се съмнявайте в неща дето се опитват да ви ги вменят насила.
цитирай
11. asthfghl - 9.
30.05.2011 10:04
Значи смесваш художествената литература с "научна", а за "научния" феномен Ванга въобще няма да коментирам :)

И аз съм виждал духове след 4-тата ракия - и аз съм нАучен феномен! :))

За материализъм не говорим. Въпросът е, че НЕ сме наясно с много неща. Много неща са възможни. Това обаче не прави необяснимото автоматично обяснимо с каквото на теб ти се иска да е обяснението.

Коментарът дава отговор и на rockbul.
цитирай
12. compassion - Хокинг отхвърля понятието за задгробен живот,
30.05.2011 11:23
защото изхожда от приемането, че човекът е мозък, а мозъкът е като компютър.
Човекът е много повече от тяло и психика и това той много добре го знае. Мозъкът работи с "патрони на поведение" и когато нова информация не съвпада с тях, той ги обявява за неверни, създава нови патрони (ако намери логични връзки със старите) или ги приема за комични (ако са абсурдни според приетите норми). Компютърът не може да направи последното, защото е само машина без емоции, чувство за хумор, душа и дух.
цитирай
13. asthfghl - 12.
30.05.2011 11:44
Да, не е ли забележително в какви крайности може да изпадне интелектуалният догматизъм - било то материалистичната атеистична крайност, или пък другата - добре познатата ни религиозно-фундаменталистка крайност ;)

Още една причина да продължавам да твърдя, че агностицизмът е default режимът на човешкото съзнание, а всичко останало е по-късно наслагвани отгоре културни и социални багажи.
цитирай
14. анонимен - Да, Ванга не е само научен феномен, а универсален.
30.05.2011 13:00
Ако ми кажеш, че е била шарлатанка, или пък Севрюкова, която показа структурата на атома, потвърдена по-късно с електронен микроскоп, значи си не просто агностик, а догматик.
В серия постинги се представяха точно научни доказателства за съществуването на духа след физическата смърт, а психотрониката е комплекс точно от науки, изучаващи невъзможни според закостенялите мозъци феномени.
Има една фундаментална язва днешната наука - издига бариери между себе си, езотериката и религията.
Всяка една от тези три сфери е безпомощна сама по себе си.
Само единството им обяснява света.
А да отречеш признатите от науката феномени е доста глупаво.
цитирай
15. balkanec - Чудно е как хората се връзват
30.05.2011 13:02
на някой склеротик, който сам не знае на кой свят се намира. Лесно е човек инвалид с недъзи да бъде обявен за гений. Кое му е гениалното - никой не е наясно - освен рекламата по медиите, които се чудят с какво да си запълнят страниците и времето.
Гений е Никола Тесла, защото се знае точно какво е направил - поне част от постиженията му.
А за теоретичната математика - самите математици казват, че е пълна спекулация, с която може да се "докаже" всичко и след това - обратното.

Случаят не е по-различен от някое дете, обявено за преродения Буда...

Ако "нямаше" отвъден свят - нямаше да го има и този - и "учените" се мъчат да правят какви ли не еквилибристики за да заобиколят това.
Всичко това е не повече от игра на ума в собствените им глави.
цитирай
16. asthfghl - 14.
30.05.2011 14:28
О, не, няма опасност като агностик догматично да отхвърля каквото и да било "а приори". Както вече казах, има все още много необясними неща и много още за откриване. Което разбира се не означава, че все още необяснимото следва автоматически да се обясни по начините, които допадат на теб, мен или който и да е друг.
цитирай
17. asthfghl - 15.
30.05.2011 14:30
Балканец, името ти приляга много добре. Не си наясно ама въобще с умствения капацитет на човека, нито с разработките му и приноса им за теоретичната физика и космология - а това в какво състояние е тялото му няма абсолютно никаква връзка с интелекта.
цитирай
18. анонимен - Всички, които се опитват да умуват и ...
30.05.2011 18:22
Всички, които се опитват да умуват и да се изказват сложо, са най-обикновени страхливци или още по-лошото нарцисти, които ги е страх да погладнат истината в очите. Представете си как безценни личности като тях ще идат в небитието. Абсурд.
Абе идиоти, знаетели колко поколения са живяли на Земята откак има хомо сапиенс. Поне милион. Ако съберем само душите на тия хора по 21 грама, това правят милиард милиарда килограма душевна материя. Интересно къде ли се складира и дали се разваля с времето. Но майната им на душите. Аз се чудя друго. Как не им омръзва на някои хора цял живот да се правят на малоуни идиоти.
цитирай
19. asthfghl - 18.
30.05.2011 19:12
Кушел, ти трол ли си? Като се изчерпат аргументите и прибягваме до лични нападки? Още една обида към някого и почвам да те трия. Тук такова поведение НЯМА да бъде толерирано.
цитирай
20. анонимен - Koito go e strah ot smyrta viarva v ...
30.05.2011 19:13
Koito go e strah ot smyrta viarva v raia, ad bogove angeli i vsiakakvi literaturni geroi .
цитирай
21. rockbul - До всеки, който се чувства идиот.
30.05.2011 19:15
Абе идиот, знаеш ли колко поколения са живЕли /не живЯли / на Земята откакто има хомо сапиенс ? Да припомня, че човешката история е всъщност само на около 6 хиляди години – това е “съзнателният” период на паметта ни, съхранена от писмени източници, а останалото назад във вековете са легенди, преразкази и предположения на базата на артефакти.
цитирай
22. asthfghl - 21.
30.05.2011 19:16
Край, приключихме разговора. Отсега всеки следващ коментар ще бъде премахван. Като искате да се драчите, отивайте някъде другаде. На мен ми писна да съм ви бавачка. Също така въвеждам модерация на коментарите. Всеки нецензурен коментар няма да вижда бял свят. От вас си зависи. Нямам нищо против спора, но в момента, в който започнете с простотиите, ще ви помоля да си ходите.
цитирай
23. анонимен - I teb li polaziha trolovete. Ne se ...
30.05.2011 19:21
I teb li polaziha trolovete. Ne se pritesnqvai shte sviknesh...
цитирай
24. анонимен - всичко в света говори за съществуването на Бог
30.05.2011 23:44
Всичко в света говори за съществуването на Бог, разни псевдоучени - с ужасяващ вид - :( - само като ги погледне човек и може да види на какво приличат е жалко да твърдят глупости. Голяма част от вселената е непонятна за човека - но много хора твърдят, че нямало Бог - що за глупост - писаното в Библията се изпълнява пред очите ви. И ДНЕС светът се развива точно както в Библията е описано - обърнете се към Господ, помолете ГО да прости греховете ви и Го следвайте - не вярвайте на лъжци!
цитирай
25. asthfghl - 24.
31.05.2011 00:48
Кой точно господ измежду всичките - Аллах, Яхве, Христос, Буда, Зевс или Один? Или може би Летящото Спагетено Чудовище?

Интересно как Хокинг премина от осанна към разпни го за отрицателно време - докато твърдеше, че е възможно съществуването на висша сила беше галеник, а сега, само защото изказа неподходящото мнение, изведнъж е сатана. Да си припомним, че и Христос е бил така сляпо хулен от невежите. А Джордано Бруно направо са му запушили устата да не задава повече неудобни въпроси, като са го поизпържили. Само дето после се оказва, че той е бил прав, а всички останали криви. Историята се повтаря многократно и което е най-тъжното, никой път не си взимаме поука.
цитирай
26. krivoshapkova - Когато се изразяват мнения и тези,
31.05.2011 17:10
е необходимо те да бъдат подкрепени с доказателства. Нямам нищо против някой да има мнение, различно от моето, но нека не бъдем само декларативни. Обръщам се към анонимен 24- Казвате: "писаното в Библията се изпълнява пред очите ви. И ДНЕС светът се развива точно както в Библията е описано ..." Бихте ли цитирали тези пасажи от Библията, които потвърждават изказването Ви?
цитирай
27. анонимен - Хайде още малко за мислене
01.06.2011 18:32
Тезата за преминаването на енергията от една форма в друга звучи повече от окуражително за всички привърженици на живота отвъд, но нека не се забравя, че загубата на самоличност е равнозначна на край за индивида.

И независимо от щенията и разбиранията ни, всички сме абонирани да разберем дали Хокинг е бил или не е бил прав. Когато му дойде времето!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: asthfghl
Категория: Технологии
Прочетен: 4281009
Постинги: 1683
Коментари: 3144
Гласове: 11390
Архив