Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.09.2011 17:20 - Истината за младежките футболни школи
Автор: asthfghl Категория: Спорт   
Прочетен: 1027 Коментари: 0 Гласове:
3



Потресаващата изповед на бивш футболист на ЦСКА, който премина в Цървена звезда

18-годишният талант от школата на ЦСКА Стефан Бакалски отскоро е футболист на Цървена звезда. Към момента той се подвизава във втория отбор на сръбския гранд, в който играят състезатели до 23-годишна възраст, но Стефан вече има записани два мача и един гол за новия си тим. Sportal.bg потърси момчето, за да разкаже повече за новия си отбор. Покрай събеседването младият футболист чистосърдечно си призна, че нещата при юношите в България са трагични. Интервюто е повече от любопитно...

Стефане, търсим те от Sportal.bg, за да разкажеш за престоя си в Сърбия и защо реши да напуснеш школата на ЦСКА в посока Цървена звезда?

- Причините са много, но времето ще покаже дали съм взел правилното решение. Най-важното е, че тук, в Сърбия, се чувствам добре. Хората ме приеха топло и нямам никакви проблеми.

Как стана преминаването ти в Цървена звезда?

- Един мениджър ме предложи на клуба. Гледаха видео с мачове, после преминах пробен период и ме одобриха. Така стана всичко.

Записа ли вече участие с фланелката на Звезда?

- От началото на сезона са изминали четири мача. Записах по едно полувреме в два от тях и вкарах един гол. Във втория отбор играят и футболисти на по 23 години, така че е трудно да се наложа. Аз съм на 18. Знам, че имам много какво да уча. Не съм някакъв велик футболист, имах проблеми и с контузии, изостанал съм с подготовката, но ще тренирам много пък ще видим какво ще стане.

Да те върна към престоя ти в ЦСКА, как се озова в школата?

- Като малък вкарах три гола в един мач, който бе наблюдаван и от Христо Стоичков. Тогава академията в Етрополе не съществуваше и той ми каза да потеглям към школата на ЦСКА. Отидох при един треньор, няма да му спомена името, защото вече не е в клуба и той ми каза, че групата била запълнена, нямало място за мен. Стоичков обаче му се обади лично и започнах тренировки в ЦСКА. На втората седмица останах изненадан от един въпрос на треньора за родителите ми. Пита ме какво работят, а по-късно разбрах, че бащата на друго момче му купило чисто нови гуми.

По-нататък как се развиха нещата?

- Смениха се треньорите и дойде друг. И той вече не е в школата, но обичаше хазарта. Поиска от баща ми пари като заем, защото уж неговият баща бил тежко болен. Оказа се, че лъже. После платихме суми за лагер в Благоевград, които не отговаряха на обещаното. Трябваше да отседнем в 4-звезден хотел, а ни настани в някакво общежитие. Дори за него не плати, а на въпрос къде са парите, отговаряше: "забравих ги в едно такси".

Баща ти даваше ли му пари?

- Не. В школата бързо се разбира кой родител какъв е. Като видят човек, добре облечен, с малко по-големи възможности, и се започва. На него му писна и престана да ходи на мачовете ми. Идвал е два пъти, а и му омръзна да слуша, че съм връзкар и тем подобни работи. Направо е нещо ужасно. Това е една от причините да се махна от България.

Има ли поне един некорумпиран треньор в школата?

- Да. Мето Деянов. При него не играех често, но той даваше равен шанс на всички. Много е добър и като човек, и като треньор. Също така съм останал с отлични впечатления от Йордан Йорданов-Жан. И той работи добре с юношите. Уважавам Сашо Борисов, Антон Димитров, Спас Джевизов, който е много голям и му благодаря за всичко. При него школата беше по-добре.

Също така си бил в школите на Левски и Славия?

- Да. От школата на Левски имам отлични впечатления. Тя е най-добрата в България. Боримиров ме взе там, но аз съм цесекар и не искам в друг клуб, освен в ЦСКА. Това е причината да се върна на "Армията", но там е нещо страшно.

Какво имаш предвид?

- Веднъж, преди две години, треньорът ми казва, че ще ме картотекира за официалните мачове. По едно време администраторът на ДЮШ, човекът с мустака, иска личен заем от баща ми на стойност 2000 лева, щял да ги върне. Естествено, той му отказва и познайте какво се случи? Същият този човек бил забравил да ме картотекира, после загубил нещо, накрая разправял, че имало нареждане да ми забавят картотеката. От там ми започнаха проблемите. Ето такива работи стават в ДЮШ на ЦСКА. Да не говорим, че искат на момчета, на които не се предлагат професионални договори, по 10 000 лева за освобождаваща бележка и ако някой не ги плати, го размотават. За последния пример съм почти сигурен, че собствениците на ЦСКА не знаят какви ги вършат тези под тях.

Явно е много зле положението, за да говориш такива неща. Знаеш ли, че усилено се говори за уреждане на мачове в дублиращата група до 19 години с цел "черно тото"?

- Да, чувал съм, но не ми се говори много на тази тема. Не мога да говоря с имена, защото искам да играя футбол, а ако си отворя устата, това ще ми навреди.

Тогава аз ще те питам каквото съм чувал, а ти ще ми кажеш дали е вярно?

- Добре.

Първо, ти участвал ли си в подобно нещо?

- Не и никога няма да участвам. Желанието ми е да играя футбол. Друг е въпросът дали имам качества или не, но затова отидох в Цървена звезда - да съм далеч от тези неща и да се развивам.

Вярно ли е, че масово се уреждат срещи в дублиращата група и средно на кръг половината от мачовете са уговорени заради залози в легални и нелегални букмейкърски къщи?

- Виж резултатите и ще си отговориш сам. Аз няма какво да потвърждавам. Всичко е ясно.

Откъде знаеш за това? Ти си малък и нямаш записан мач в дублиращата група на български отбор?

- Да. Не съм пряк свидетел, но децата говорят, не могат да мълчат. Всичко в школите се знае. Просто никой не смее да каже публично какво става там.

Вярно ли е, че на определени юноши се заплащат солидни суми, за да нагласят резултати?

- Конкретни имена не мога да назова, защото нямам доказателства, а и не съм ги виждал лично как взимат пари, но ако 2-3 хиляди лева на мач са сериозни суми, отговорът е да.

Кои клубове най-често участват в тези неща?

- В един голям провинциален град.

А клубът, който най-малко участва в тези неща…

- Със сигурност това е Левски.

Искаш да кажеш, че треньори, футболисти и отговорни фактори на почти всички отбори са замесени?

- Това ти го казваш. Не искам да коментирам повече тази тема. Има си полиция, тя да се занимава. Аз съм никой, сега кой знае как ще ми се нахвърлят всички.

Вярно ли е, че момчета от школите и треньори залагат на собствените си мачове?

- И аз така съм чувал.

Вярно ли е, че голяма част от срещите в дублиращите групи не се уговарят за точен резултат, а за под 10 корнера?

- Не мога да потвърдя със сигурност, защото не съм участвал в такива неща, но ще кажа какво съм чул. Стоят някакви на тъч линията и когато вдигнат дясна ръка - тези, които знаят за какво става въпрос, пускат гол, когато вдигнат лява - чистят в корнер. Такива работи стават.

Кога се казва на футболистите за уговорката?

- Непосредствено преди мачовете или най-често в началото на втората част. Но не ми се говори повече за това.

Какво мислиш за управлението на "Титан" в ЦСКА?

- Дано да оправят школата. Вярвам, че ще го направят, защото поеха отбора в труден период и заслужават похвала. Влагат много пари в ЦСКА и българския футбол като цяло.

Разкажи какви са впечатленията ти от сръбския футбол?

- Има добри футболисти. Всичко е на ниво. Живея в апартамент, но ако нямам жилище, клубът осигурява общежитие.

Ще дойдеш ли с първия отбор в България? Нали знаеш, че той ще гостува за приятелски мач на Локомотив Пд?

- Да, знам. Аз съм във втория отбор, но ако Роберт Просинечки ме повика, ще отида. Едва ли ще играя, но може пък и да ме вземе, нали съм българин.

Нали знаеш, че сега ще те нападнат, че говориш глупости, че си слаб футболист и други неща от този сорт.

- Не претендирам, че съм много добър. Аз си тренирам, това ми е мечтата, следвам я и вярвам, че ще успея. Понякога съм се отнасял несериозно към тренировките, но вече не е така. Всичко си зависи от мен. На 18 години съм. Имам много какво да уча и да наваксвам в Сърбия, защото тукашните момчета на 18-20 години са готови за първия отбор, така ги тренират, а в България тепърва се учим на футболни неща. Не обвинявам треньорите, просто няма условия за работа в много от школите. След това интервю ще цитирам Кубрат Пулев, който каза: "не искам никой да ми помага, искам само да не ми пречат". И относно отговорите, които ще получа - не ме интересува мнението на странични хора. Знам върху какво трябва да работя. Ще цитирам една моя любима мисъл: "първо си пренебрегван, сетне осмиван, после бит и накрая победител".

Накрая как да завършим интервюто?

- Поздравявам всички мои бивши съотборници и им пожелавам успех, защото те имат качества да станат добри спортисти. И дано ЦСКА стане шампион.

Нека приключим с нещо позитивно - имаш ли приятелка, която да е до теб?

- В момента нямам, но има момиче и ако чете това интервю, вярвам, че ще се сети, че визирам нея. Знам, че човекът до теб е много важен и дано успея да го намеря.


Тагове:   футбол,   интервю,


Гласувай:
3



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: asthfghl
Категория: Технологии
Прочетен: 4280414
Постинги: 1683
Коментари: 3144
Гласове: 11390
Архив