Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.06.2014 18:42 - КАКВО СА ЦИГАНИТЕ
Автор: kabuli Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3977 Коментари: 14 Гласове:
-2

Последна промяна: 01.07.2014 14:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


(разказ)

- Професор Ставрев, вие имате особен пиетет към циганите, за разлика от професор Манчев, който не пропуска възможност да ги обвини във всички земни злини и грехове. От къде произтича това особено внимание към тях от ваша страна?
- Задавайки въпроса си, неправилно съпоставихте мен с професор Манчев. И знаете ли защо, колега? Защото всеки се ражда с допирни точки, чрез които изгражда своя светоглед. Жалкото е, че в света на професора, който споменавате, циганите не съществуват.
Като студент имах един много емоционален допир до тях, който остави незаличим отпечатък в съзнанието ми. Тогава прогледнах отвъд стената и разбрах, че ние не сме създадени да приемаме нормално човешкото разнообразие. Или го приемаме много трудно и винаги с непоносими условности.
Бяхме на студентска бригада в едно село, в което циганите са голямата част от населението. Вечерта аз наруших правилника за движение и се забих в селската кръчма, за да ударя една бърза, без салата.
Един от селяните - явно пиян - взе да ми държи сказка за морала - колко сме се разхайтили младежите; как днешните млади не приличали на вчерашните; как харчим на поразия парите на родителите си за няма нищо и все такива, от библията на кръчмарските моралисти. Е, не издържах!
- А ти бе - казвам му - какво правиш в кръчмата? Що не спиш и ставаш в църквата, та да бъдеш за пример?
Моралста изневиделица грабна пълна бутилка с бира и посегна да ме удари, но в него момент циганин от съседната маса го хвана за ръката и му зашлеви шамар, от който той се строполи на пода.
Циганинът ме хвана за ръка и ме измъкна навън.
- Бягай, че този е голям род и все мискини! Не, не, ела у нас! Ела, ела, щото ще дойдат те при вас. А при нас, трябва да си помислят!
Нея вечер ядох, пих и спах сред циганите.
След тази необикновена среща се породи моят интерес към този малко познат ни народ. Всеки ден те са сред нас, а ние не ги виждаме.
Циганската душа е като Хималаите - голи и студени върхове; тучни и зелени долини и пустош, където няма даже едно изсъхнало дърво, но
винаги се срещаш с хора, които обичат живота, обвит с мистичност на легендите и необяснимото.
Ето, това са донесли те от Индия в Европа - необяснимост и мистичност.




Гласувай:
1


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. rumero - Новина от днес
30.06.2014 20:44
Това е само една новина в днешния брой на 24 часа онлайн.
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=4166434
цитирай
2. kabuli - Е, и
30.06.2014 21:17
какво искаш да ми пробуташ? Едно отвличане на малолетна против волята й. С такива новини от 25 години си лягаме и ставаме. А ти не четеш ли за неуспелия опит как мошеници, във връзка с власт имащи мошеници, които са над закона, се опитаха да окрадат България, чрез банките.
Не мога да разбера как ОТ ВЕКОВЕ НЕ ЩЕТЕ да се видите в изкривеното огледало на историята. Напълно май се покриваш с образа на професор Манчев от разказа.
А това е само един разказ, плод на фантазията. Но както казват хората, между фантазия и реалност има САМО ЕДНА РЪКА РАЗСТОЯНИЕ.
цитирай
3. rumero - Точно това ти никога няма да разбереш!
30.06.2014 22:17
Точно това ти никога няма да разбереш!Сам казваш,че е отвлечено момиче ПРОТИВ волята й !
Но няма как да осъзнаеш,че точно това е в кръвта на " ромите " - да правят всичко ПРОТИВ волята на човечеца пред тях !
Кажи ми,кога ще се промени това ? Не знаеш ,нали ?!
Отговора е НИКОГА !
Защото ромите от векове са в Европа и никой никога не е могъл да ги промени към добро !
Тук в блога има няколко,които в български сайт се опитват да ни накарат да повярваме в Корана. Сега ти се пръкна да ни разказваш за добрите и милосърдни роми .
цитирай
4. zarenkow - kabuli не се впрягай на братята цигани
01.07.2014 11:21
реагират така , защото се страхуват да се разпознаят, приписвайки на циганите народност и мислейки, че се отличават така. Това е точно, като силно мразещите педалите, защото силно се страхуват да не проговори женското в тях. И на най дъртия циганин от махалата , детето да се роди на Уолстрийт банкер ще стане , а и на най големия банкер от Уолстрийт детето в махалата да се роди, дърт циганин ще стане. Ама нашите братя цигани от ембриони мъдро са избрали да се родят не в махалата и така да скрият същността си. Циганията е културен слой на гетото в нашето си общество. Всички цигани да изнесем в Европа, пак след няколко години ще имаме за експорт, защото циганията ни е държавна политика. Та има ли по лъжливи, крадливи и жестоки от държавниците ни. Всеки истински циганин би се гордял с тях и би им казал ашколсуун "будители".
цитирай
5. kabuli - Интересно!
01.07.2014 11:22
И от къде достигна до това кардинално твое мнение, че аз "никога няма да го разбера това", след като съм самия циганин и от над 40 години пиша по проблемите на циганите - култура, история, бит, нрави и личности, к8оито са дали МНОГО на света.
Ромите са абсолютна реплика на всички европейски народи. Има лоши, крадливи, егоистични и неграмотни роми, защото има лоши, крадливи и егоистични и неграмотни народи, сред които те живеят. Защото ромите в Бразилия са точно толкова темпераментни и престъпни, колкото са и бразилците - ако можем да говорим за бразилски народ, в генетичния смисъл на това понятие. Защото ромите в България са точно толкова крадливи, свадливи и безобразно безотговорни, колкото са и българите.
Не те карам да вярваш в Корана. Дали да вярваш в Корана, Библията или мормоните е личен избор. Но ми е интересно това явление, което наблюдавам от много години - българинът има удивителната способност от дребните и никакви проблеми - в сравнение с това, което става в последно време в държавата ни - да пише и плещи като за "Война и мир". Бъйлгаринът има невъобразимата фантазия да говори с часове и накрая нищо да не е казал съществено. Българинът има генетична заложба да мрази себе си, родителите си, рода си, съседите си, населеното си място, народа си и държавата си. Българинът винаги се е отвращавал от "другия". Литературата ни от възраждането е пълна с отрицание на всички други балкански народи, с изключение на "дядо" Иван, който му подарил "свободата", която той ще изплаща до края на света.
цитирай
6. zarenkow - kabuli казва "Българинът има генетична заложба да мрази .."
01.07.2014 23:10
Достоен за уважение циганин, с дълбоки "познания" по генетика. Много ми падна в очите, понякога само една реплика ти прави цялото CV. С този мироглед едва ли ще си полезен на някого, особено на нуждаещите се, освен да задоволиш сантимента от произхода си. Както и да е, нареждаш се в редичката до Българските цигани, като цигански такъв. Между другото да ти споделя една подробност. Хората се делят само на два вида интелигентни и други. Другите вече се делят на арийци, индуси, славяни, цигани и тн, за удобството на манипулиращите ги селски хитреци.
цитирай
7. kabuli - Zarenkow
02.07.2014 08:47
цялата история на българската държава е изградена в доста голяма степен от предателства и ти ако се имаш за начетен, трябва да го признаеш. Вярно е, че децата не носят вина за прегрешенията на родителите си, но също така е вярно, че споменът от тези прегрешения остава.
Заренков, не се познаваме, но със сигурност си много сантиментална личност, щом съм ти "паднал в очите" Извинявай, съжалявам!
Напълно съм съгласен с теб с написаното в края, но ми е интересно това деление "подробност" ли е или е осъзнато и възприето от науката.
А каква е дефиницията за интелигентност, Заренков? Ако я знаеш, споделия с мен тази тайна. Но, внимавай! Умници, като теб, са винаги "в крачка"
Жалкото е, че човек не може да избере родителите си и месторождението си.
цитирай
8. zarenkow - "цялата история на българската държава е изградена в доста голяма степен от предателства "
02.07.2014 09:33
Не си в състояние да направиш паралел май с друго едно също вярно твърдение, че цялата история на циганите е изградена доста голяма степен от необразованост, примитивност, престъпност и не интелигентност. Като обикновен примитив виждаш виновния , а не причините , защото ако видиш причините няма да има виновен. Това , че си ми паднал в очите никак не е емоция, а оценка и по никакъв начин , точно както и с генетичния ти анализ , не можеш да правиш връзка с моята сантименталност. Още веднъж ми падаш в очите за това, че се извиняваш не за написаната глупост, а за евентуалната ми смутена сантименталност. Ако си съгласен с "подробността" не е ясно за какво ти е мнението на науката и по специално на коя наука и как така си съгласен без това мнение. Мога и с удоволствие ще споделя тайната за интелигентността. Прав си , че няма общоприета дефиниция, както за мислене , информация, енергия, време и ред обичайно и масов ползвани понятия. Те хората не знаят какво е религия та това, както ти не знаеш какво е общество та си взел да го оправяш. Нещо като дай малко да покарам самолета. :))) За заветната дефиниция е необходимо да ти обясня какво е мислене, а това е малко в повече за коментари, но все пак ето ти едно резюме.
цитирай
9. zarenkow - Често се питаме интелигентен ли е ...
02.07.2014 09:33
Често се питаме интелигентен ли е този или онзи. Склонни сме да се съгласим, след като има престижна професия, или че има колоритен език, зад който е добре скрито скудоумието, или че по една или друга причина е на върхът на вълната и има позиция в обществото. Това изобщо не е достатъчно. Задължително е наличието на едно качество без, което няма как да е интелигент. Морал. Как да познаем обаче дали е морален, а не просто с различна гледна точка, която трябва да уважаваме. С морала ръка за ръка върви почтеността и когато някой застане зад пристрастията си и жертва заради тях логиката и фактите, пиши го бегал. Това не е интелигент, това е обикновен ментарджия. Ако логиката му куца или фактологията му е прекроена според интереса му , също няма как да е. Интелигентният застава зад логиката и фактите ВИНАГИ, независимо какво ще му струва и как ще го възприемат. Това е теста. Това е теста, защото точно и само това ни прави креативни и човеци, на това разчитаме за виталността и просперитета си. Сега чакам да кажеш мерси Бате. :)))
цитирай
10. kabuli - zarenkow
02.07.2014 11:36
ти действителен образ ли си, или си творение на технологиите? С кого водя спор, не ми е ясно, защото ти го НЯМА образа. Може да има и извинителни причини за това, поради липса на реален образ. Кой си ти, заренков? С кого съм се захванал да споря и да си хабя думите напразно? Ти присъстваш в пространството с едно голямо черно петно, със силует на извънземен. Това ли си ти?
Заренков, навлязъл си в много дълбоки води, защото си нямаш представа с кого водиш спор.
Интересно ми е от каква позиция изхождаш с кардиналните ти оценки за историята на циганите. В коя историческа книга го пише това, че цялата им история е изградена от отрицателности? В твоята ли? Нима можеш и да пишиш Заренков!
И точно с това твое твърдение за историята на циганите се видя, че си напълно неграмотен. И знаеш ли защо? Защото умни ми Заренков циганите НЯМАТ собствена история, а така наречената от теб "история на циганите" е историята на света и на тези моменти от историческия театър, когато те са присъствали на сцената му - за добро или за лошо.
Заренков, чети! Чети бе момче и избягвай твърдия алкохол по време на летните жеги.
Ако си беше напрегнал акълеца щеше да потърсиш предварително информация за мен кой съм, както аз го направих, но видях едно НИЩО. Ето, аз съм циганин, и какво от това. Направил съм родословно дърво от 1798 г. и знам историята на рода си. Кой си ти, Заренков? Учен, интелигент, писател, поет, художник или софийски тарикат, който си мисли, че всички други ядат доматите с колците.
И за последно: Има една универсална книга "Енциклопедия Британика". Там има кратка и много ясна дефиниция за интелигентността. Потърси и прочети.
не ми отнемай повече времето! Не си ми в категорията и не споря с духове! Когато си изпишеш цялото име и си сложиш лицето - заповядай.
цитирай
11. rumero - Виж какво...
02.07.2014 12:17
Кой си ти kabuli ?
Колко пъти са ти обирали мангалите апартамента или къщата !?
Знаеш ли какво е да те крадат редовно и да ти отнемат това,което с честен труд и много пот си изкарал !!!
Знаеш ли какво е да държиш за ръка дъщеря си и покрай вас да мине очукана,стара кола и отвътре да чуваш неприлични думи и цинизми !!! И това от опушените мангали с червени очи и мирис на пот,смесена с пепел !!!
Как ще обясниш на дъщеря си какви са тези животни и какво искат от нея !!!
Няма да ти давам други примери,защото трябва да пиша без да спирам цял месец!
Ще завърша с това,че ти като " умен " ром сигурно знаеш,че на света няма зелен кон,нали...?!
цитирай
12. zarenkow - Ха, не очаквах че имаш интерес към ...
02.07.2014 14:06
Ха , не очаквах че имаш интерес към мъжки лица, но не се притеснявай толерантен съм. За името ? Нещо бъркаш или аз не съм на ясно , нали не е сайт за запознанства? Не те и питам кой си , за какъв се мислиш,както и каква представа си си създал за мен. Тя си е твое творение и няма общо с мен, така, че ако си и садо мазо, плюй по "мен". Интересува ме само казаното, а в случая, по думите ти,
разбрах че си голяма вода :))) Оправдан е интереса ти за позицията от която правя заключения. Това са базисните разбирания , които не всеки има , какво обществото, кое го създава, кое и как създава човека и мисленето му, респективно какво е културата , морала и възможен ли е мулти културен Франкенщайн, като перспектива. Смешно е да се щипеш сам и да се правиш на ощипана булка. Ами освен да се чете трябва и да се разбира, а ти не си разбрал изобщо какво съм ти написал. Та обяснявам, като на не разбрал написаното от мен, че е еднакво невярно и едното и другото , че не правиш паралел. Обстоятелствата , над които никой не стои освен някой и друг Наполеон или не знам Кой си, могат и поставят всеки в положението и да е предател и да е крадец и т.н., като това изобщо не е свързано с национален произход. На тази теза, за такава обвързаност и казват нацизъм и в корените и е липсата на менталност. По стар ком. обичай ми сочиш литература, научни дефиниции и линкове , без да се засяга същината, или да се насочи в друга посока. Това само показва много четене и много неразбиране. Настина вече разбирам кой си. Един от многото получили титли, звания или положение заради
слугинаж на селяни и вследствие заболели от значимост и мания за интелигентност. Предпочитам да съм в грешка но едва ли. Наистина не бива да си губя времето. Все пак ако решиш , че в аудиторията ти може да има и над нивото ти заповядай. :))), нямам комплекс и мога да общувам с всеки. Най малкото ще научиш какъв е , защо и как се решава "циганския" въпрос и не само , но едва ли уязвимото ти Его ще го допусне. :)))
цитирай
13. kabuli - Ти си завършен идиот!
02.07.2014 14:42
А ако не ти стигат децата, готов съм да си предложа услугите, защото при мен са доста.
Хайде, спри се, идиотче необуздано! Нямаш ли си друга работа, че си като мършояд на пусия.
Ще бъдеш изтриван! нямам време да ти чета дебилните глупости, педал скапан!
цитирай
14. zarenkow - Така и така ще триеш
03.07.2014 00:10
но си дай сметка за единствения плюс - според теб от идиот и какво остава за автора на поста. Второ като се оплакваш , че ти се отнема от времето и същевременно имаш време да предлагаш "доста услуги", дали не ти е това заниманието ? Като ме мислиш за мършояд , за какво се мислиш ти тогава, не става ли дума за мърша ? Ако аз съм педала защо ти питаш за снимки и координати ? Ако си циганин в България, защо плюеш Българите ? Не мислиш ли че вредиш на другите цигани, като е естествено да се намерят много също глупави Българи. Просто не си в ред, Много си зле.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: kabuli
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2260994
Постинги: 2858
Коментари: 1765
Гласове: 2158
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031